Hoe kan ik visolie innemen?

Hallo,
Ik heb laatst visolie capsules gekocht maar die bleken heel groot te zijn!
Ik krijg ze echt niet door mijn keel!
Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat een vraag danm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een viscapsule is meestal ovaal, vooral als ze redelijk groot zijn.
Leg deze helemaal achterop je tong, zo ver mogelijk! De capsule zo neerleggen dat deze het meest makkelijk door de keel heen kan.
Neem een beker water, en kijk tijdens het drinken naar het plafond (hoofd achterover dus).
Zo ben ik ook begonnen ooit. (en nu slik ik een handje vol medicijnen weg met 1 slokje water)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal achterop je tong leggen, helpt inderdaad wel goed bij het moeten doorslikken van iets groots.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je spant waarschijnlijk je keelspieren aan, want visolie capsules kan ik makkelijk met 4 stuks ineen doorslikken. Voor nu, prik de capsules door en meng deze in je yoghurt Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je vis(olie) nemen? Het is heel dieronvriendelijk. De kweekvissen zitten vaak in veel te kleine bakken, de vissen uit zee worden gevangen met netten die veel stress veroorzaken en die de bodem vaak omwoelen. Vissen worden onverdoofd ingevroren, opengesneden of men laat ze uren stikken. En vissen krijgen zelf ook vis te eten! (Sorry voor deze details, maar dit moest ik ff kwijt).

Antwoorden (12)

Je zou capsules voor kinderen kunnen innemen en daar dan meerdere van, zodat je toch aan je dagelijkse hoeveelheid komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat moet ik dan met mijn huidige capsules...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan iemand schenken, die een ruimere ingang heeft, of anders doorspoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij wie doorspoelen, Moolkeesje? En vooral waardoor? :-)
laten smelten in de mond en dan de olie doorslikken.
ik kreeg vroeger levertraan op een lepeltje suiker.
misschien samen met een zuurtje of zoiets laten smelten in de mond.lekker is anders,maar wat moet dat moet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje dat ga ik eens proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh maar ik heb welgehoord dat als het direct in je maag komt slecht voor je is.
Ritsuka
11 jaar geleden
Het zit in een capsule voor een reden. Als je de capsule doorbijt/breekt of laat oplossen is de werking niet meer goed. In sommige gevallen kan het zelfs zeer gevaarlijk zijn, omdat de inhoud de slokdarm kan verbranden of te vroeg met zijn werking begint.
Utrecht
11 jaar geleden
@Ritsuka: wat een nonsens.
In de capsule zit gewoon visolie: daar is niets schadelijks of gevaarlijks aan.
Het bijzondere aan visolie is het hoge gehalte aan omega 6 en 9 onverzadigde vetzuren. Hierdoor wordt visolie erg snel ranzig. De capsule beschermt tegen oxidatie maar vooral ook je smaakpapillen tegen de ransige vissmaak.
Ritsuka
11 jaar geleden
In dit geval kan het geen kwaad, maar sommige mensen doen dit ook met medicijnen in capsule vorm. Dan kan het WEL kwaad. Ik wilde gewoon even waarschuwen dat je dit niet altijd kunt doen.
niko
11 jaar geleden
doe maar "lekker" opsabbellen in dit geval.en vergeet het snoepje niet.:>)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het een goede opmerking van Ritsuka, je zou eigenlijk alleen capsules zelf moeten openen en de inhoud rechtstreeks gebruiken als er op de verpakking of website van de fabrikant staat dat dit mogelijk is, na navraag bij de fabrikant of apotheek, of als je er zelf echt verstand van hebt. Want het kan inderdaad het nut van het middel verminderen en inderdaad soms zelfs schadelijk zijn voor je lichaam.
niko
11 jaar geleden
Fynnya.in principe ok.maar dit gaat gewoon over visolie.
Er zijn ook kauwcapsules verkrijgbaar. Daar kun je gewoon op kauwen en doorslikken. De smaak is wel wat minder, maar het is dit of direct doorslikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik doe? ik bijt ze gewoon door.Ik krijg ze ook niet naar binnen,en het geeft niks hoor,als ze maar in je maag komen , is het goed.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het dan niet slecht voor je als dat visoloe direct in je maag komt?
Ritsuka
11 jaar geleden
Het zit in een capsule voor een reden. Als je de capsule doorbijt/breekt of laat oplossen is de werking niet meer goed. In sommige gevallen kan het zelfs zeer gevaarlijk zijn, omdat de inhoud de slokdarm kan verbranden of te vroeg met zijn werking begint.
Utrecht
11 jaar geleden
@Ritsuka: hou op zeg!
De capsule zit er alleen om de visolie tegen ranzigheid te beschermen. Als je de visolie direct opeet/slikt na het doorbijten van de capsule is er niets aan de hand. Het is alleen niet zo lekker omdat de olie toch al snel naar oude vis smaakt.
Ritsuka
11 jaar geleden
In dit geval kan het geen kwaad, maar sommige mensen doen dit ook met medicijnen in capsule vorm. Dan kan het WEL kwaad. Ik wilde gewoon even waarschuwen dat je dit niet altijd kunt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@lelyane wat denk je dat er met de capsule gebeurd als het in je maag komt, juist dat verdampt door de zuren in je maag. Er is ook visolie te koop in een fles die je met een lepel kunt innemen. Dus je kunt ze met een gerust hart ook zonder capsule innemen, Geen enkel probleem TIP! Niet verhitten of bij de koffie of thee innemen, altijd koud of op kamertemperatuur.
Zou het kunnen zijn, dat dit een idee is van je en tussen de oortjes zit?
Misschien heb je je een keer verslikt in een wat grotere pil en nu het idee gekregen dat je ze niet wegkrijgt en dat je je keel onbewust wat dichtknijpt bij het innemen?
Klinkt niet aardig misschien, maar bedenkt je eens, dat een hap voedsel een behoorlijke hoeveelheid is die je zonder erbij na te denken gewoon doorslikt. Qua volume veel meer dan een pil, zelfs als die een wat groter formaat heeft zoals een visoliecapsule.
Deze gedachte heb ik meegegeven aan mijn zoon, die hetzelfde probleem had..... maar nu dus niet meer: hij slikt ze gewoon in met een slok water.
Wil niet zeggen, dat het bij jou ook zo is, maar wie weet heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doorbijten zou kunnen maar is niet echt fijn voor je smaak. Het beste wat je zou kunnen doen is het vermengen met je voedsel. Maak een salade met Tonijn en doe daar de opengebroken visolie doorheen. Of een visje bakken en daar overheen gieten met bepaalde kruiden om het echt lekker te laten smaken. Niet dat je natuurlijk elke dag vis gaat eten maar je kan het ook gewoon door andere soorten eten mengen.
Eventueel de visolie bij de Hema is goed voor je, schone vis etc. Zijn kleine capsules die makkelijker zijn in te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schone vis bestaat niet hoor! Wat een onzin. Je komt zeker uit Drenthe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me ook wel vrij logisch. Niks in deze wereld is schoon. Ik zei: Schone vis etc. Het onderwerp gaat toch niet over welke visolie het beste voor je is??? Want ik ken wel meer visolie die nog schoner is dan degene die ik noemde, maar die zijn aardig groot. Je hebt zeker niks te doen verder met die stomme nutteloze opmerking????
Leg bijvoorbeeld dat potje met die visolie capsules aan de kant en neem 2 of 3 dagen in de week eens een lekker stukje vis bij maaltijd in plaats van vlees. Vette vis zoals zalm, haring, tonijn en sardines zijn rijk aan Omega 3 vetzuren, maar ook minder vette vis zit voldoende in, als je het iedere keer maar afwisselt (met welke vis je lekker vind of in ieder geval niet vies).

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1365
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem ze in met wat brood of andere eten,
eerst het eten kauwen, voordat je het gaat doorslikken de capsule erbij nemen, eventueel ook nog een slok drinken erbij en weg.

Wat je ook kan doen is de capsule in je mond doen en dan een groot glas water snel leegdrinken, dan is ie meestal ook ineens weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk dat de brokken aardappel, groente en brood die je doorslikt vele malen groter zijn dan de allergrootste capsules of softgels die er verkrijgbaar zijn. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het veel makkelijker om te slikken als je je hoofd juist iets voorover houdt. Het is namelijk niet de zwaartekracht die de pillen in je slokdarm moet werken maar de slikbeweging. En neem inderdaad een flinke slok water. En nog een, als het niet meteen lukt en verder niet bij nadenken. Als je het een paar keer gedaan hebt is het makkelijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weggooien en gewoon gezond gaan eten, dan heb je ze helemaal niet nodig. Ooit toen mensen graatmager waren van de armoe namen ze levertraan. Is het zo erg met je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Visolie kan wel degelijk nuttig zijn. Misschien vind ze vis niet lekker, krijg je toch zo je belangrijke omega 3 binnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin. Je zegt zelf dat er geen schone vis bestaat, denk je dan wel dat er perfect eten is die alle vitaminen bevatten. Sommigen hebben visolie nodig wat bijvoorbeeld de hersenfunctie kan ondersteunen. Kijk eens op google bij voordelen bij gebruik van visolie.
De gezonde manier : gewoon die capsules laten voor wat ze zijn, en lekker twee keer in de week vette vis eten (makreel, haring, zalm etc).

De ongezonde manier : de olie uit de capsules laten lopen en zo opdrinken. Moet ongeveer net zo 'lekker' zijn als levertraan, maar dat doet aan de werking niks af.

Het zijn echter gladde, nat glibberige, makkelijk oplossende gelatineuze capsules, dus als je die ECHT niet weg kunt slikken, zul je met alle medicijnen vermoedelijk een (slik)probleem hebben ? Dat is in de regel psychisch, maar wel heel vervelend en moeilijk op te lossen. Je zult dus een keuze moeten maken. Die voor 'echt eten in plaats van pillen' lijkt me veruit de gezondste, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ze met iets glads kunnen innemen b.v. vla of yoghurt dan glijd het vanzelf naar binnen,.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ook gewoon dat je ze in neemt denken ik die het voor mijn eigen gezondheid.