heeft anibiotica bijwerkingen of reageer mijn lichaam raar??

door (alweer) een zware keelontsteking heb ik voor 3 dgn antibiotica gekregen, van 5 of 600 mg.
best zwaar voor een 14 jarige dacht ik maatgoedd
ik nam ze dus tot vandaag (laatste dag) en ik was van vanchtend tot een uur of 3 de hele tijd moe, draaierig, en ik viel plotseling om de 10 min im slaap..
licht dit aan de antibiotica??

Toegevoegd na 13 uur:
okee de klachten die ik heb staan vaagjes beschreven in de bijsluiter...
er staat dat dit voorkomt bij 1 op de 1000

het medicijn is 500 mg en het heet azitromycine apotex 500 mg

oh nu ik het goed lees heb ik best veel last ervan -.-
ook oorsuizen slapende ledermaten, vermoeidheid, draaierigheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je hoeft niet per see ziek te zijn van de penicilline,
je krijgt dit om dat je ziek bent.
Dus het is het een of het ander,maar dat je van
penicilline, niet lekker ben is algemeen bekend.
Je kan er ook knap misselijk van worden.
En 1 op de duizend, nou dan zit je er bij.
Rottig, maar met een paar dagen ben je vast
wel weer op geknapt.
IK wens je een gezonde kerst.
,

12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hangt van het type antibiotica af. Ik zou de bijsluiter raadplegen en als het er niet instaat de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Ik heb zelf ook vaak keelonstekingen/ longontstekingen / bronchitis gehad, en herken wat jij zegt. Je moet je bedenken dat je wat zwakker bent, zowel door de ziekte als door de medicijnen. Dat moe zijn en draaierig, dat is mij niet vreemd, maar: 3 dagen antibiotica? Dat heb ik nog nooit gekregen/gehoord... Ik dacht toch echt dat 7 dagen het minimum was. En daarnaast: om de 10 minuten in slaap vallen is niet goed. Je moet echt terug naar je huisarts (en eventueel een second opinion halen bij een 2e huisarts).

Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermelden van de naam van het middel zou helpen. De meest voorkomende klacht in het algemeen bij het gebruik van antibiotica is verstoring van de darmwerking. Duizeligheid komt veel voor bij infecties aan de bovenste luchtwegen omdat de evenwichtsorgaantjes in je oren aangedaan kunnen zijn door de ontsteking. Ook moeheid is volkomen normaal omdat infecties veel energie van je vergen om te genezen.