mijn ogen bewegen extreem met een vinger mee.

als iemand een vinger bij mijn ogen houdt en ik volg die vinger, op een gegeven moment gaat die vinger zo snel dat iedereen afhaakt, mijn ogen gaan echter nog altijd achter die vinger aan, alsof je in de trein zit maar dan volgen mijn ogen die vinger ook echt, ik zie dan alleen die vinger de rest beweegt alle kanten op. is hier een verklaring voor? ik ben nog niemand tegen gekomen die dit ook kan, ik heb er verder natuurlijk geen last van maar het is toch wel een beetje vreemd en ik wil weten hoe dit kan..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nystagmus is een verschijnsel of symptoom waarbij de ogen op een specifieke manier heen en weer bewegen, met een trage fase naar een zijde en een snelle fase naar de omgekeerde zijde. Men spreekt van nystagmus naar links of rechts naargelang de richting van de snelle fase. Een nystagmus kan horizontaal, verticaal, rotatoir of antirotatoir optreden.

Het kan zijn dat je dit hebt, onschadelijk overigens.

In de link staat er meer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet dat het nystagmus zijn (woord vergeten :$) maar ik heb het alleen als iemand met een vinger voor mijn hoofd beweegt, en ze volgen de vinger.. is het dan nog een nystagme?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je het wel vaker maar heb je het niet door, je hersenen zullen het snelle heen en weer gaan van je ogen gaan negeren waardoor je het zelf niet door hebt.