ik ben een vrouw en heb een liesbreuk,ik moet geopereerd worden,grote kans op zenuwpijn?

Ik heb dus een liesbreuk en met sporten en paardrijden erg veel last ervan, moet geopereerd worden maar ik lees veel over blijvende zenuwpijn na plaatsing matje en vooral bij vrouwen schijnt dat vaker voor te komen omdat er minder ruimte is,liesbreuk komt ook niet zo vaak voor bij vrouwen dus artsen ook minder ervaring ermee.
Bent u ook vrouw die een liesbreuk operatie heeft gehad? of kent u een vrouw met deze operatie? hoor graag ervaringen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Vijf jaar geleden ben ik (vrouw) aan een liesbreuk geopereerd en vorig jaar mijn dochter. Bij ons beiden is het erg meegevallen en wij hebben geen last van zenuwpijn gehad. Bij ons in de familie komt deze kwaal heel vaak voor (vooral bij de mannen) maar ik heb van niemand gehoord dat zij last gehad hebben van zenuwpijn. Volgens mij hoef je je dus echt niet zo druk te maken, het valt allemaal heel erg mee. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie, de chirurg durft de operatie niet aan ivm. doorgemaakte longembolie dus moet eerst op zoek naar een andere arts met veel ervaring want ben nog wel erg bang voor zenuwpijn wat schijnbaar toch wel erg vaak voorkomt na deze operatie vooral bij vrouwen.

Andere antwoorden (2)

Ik zou een chirurg zoeken die weinig postoperatieve zenuwpijn klachten krijgt na de operatie. Meestal kan de huisarts helpen met deze vraag. Die krijgt meestal de mensen als eerste terug met pijnklachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede kennis van mij is op 4 september jl. geopereerd. Tot en met de verdoving leek alles goed te gaan. Totdat het mes in zijn vlees werd gezet. De narcose had niet overal goed geholpen. Benen gevoelloos maar het operatiegebied was nog springlevend. Ze hebben nieuwe lampen aan het plafond moeten hangen. Geen leuk verhaal. Wel waar. Ik bedoel maar. Kans op (zenuw)pijn is er altijd. Zeker als u zich erg druk maakt bestaat de kans dat de narcose niet goed werkt. Raadpleeg uw huisarts en bespreek uw vrees met de anathesist(e). Een beetje extra aandacht kan zeker geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit stelt me wel gerust,dank u!