Zijn dit symptomen van pds?!

Buikpijn, opgezette buik, onregelmatig ongesteld & moeilijk naar wc kunnen?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Huisarts, kan van alles zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://shoogle.nl/?q=symptomen+pds
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja kan, al heb ikzelf wel wat meer symptomen en geen last van onregelmatige cyclus ;) huisarts lijkt me beter ja.

Antwoorden (2)

PDS is in principe een chronische aandoening, maar de klachten kunnen per persoon wisselen. Bij PDS zijn de belangrijkste symptomen:

Buikpijn gekoppeld aan ontlasting.
(Buik)krampen.
Een opgeblazen gevoel.
Winderigheid.
Stoelgangproblemen (diarree of juist verstopping).

De buikpijn is meestal erg zeurend met af en toe een pijnlijke krampaanval. Deze kramp verergert na het eten en vermindert als je naar het toilet bent geweest. Ook heb je vaak halverwege een maaltijd al het gevoel dat je vol zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als prikkelbaar darmsyndroom. Alleen de onregelmatige menstruatie kan ik er niet bij plaatsen, dit zal een op zichzelfstaand probleem zijn.