zijn er meerdere mensen die op hun 30+ een groeispurt hebben gehad?

Op mijn 33 j ben ik 7 cm gegroeid ben 100% in gewicht toe genomen ( is 1/3 vanaf) maar heb nooit een verklaring gekregen wel onderzoeken. Daarbij komt nog dat ik sindsdien soms zweet/koorts aanvallen hebt (5-15 min)

Toegevoegd na 2 uur:
Het heeft geen chronische achtergrond ook niet in de breedte (Psychisch) is een optie Maar Doc. ziet dat niet als oorzaak van het '' hele plaatje ''

Toegevoegd na 2 dagen:
Nog geen enkel Antw. dat er in de buurt komt ik was kern gezond ,de grootste van het gezin 1.84 .Nu ( begon op 30+) ben ik 1.92 en was nog eens 100% in gewicht toe genomen .Ik werd dus 148kg inmiddels 120 kg Waar komt dat door. Ik heb geen antwoord van doctoren gekregen wel veronderstellingen .Zweten gaat met vele hoge koorts gepaard zakt ook weer snel Max duurt het 15 min, maar het zweet blijft stromen ook al doe ik niets.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken er een groot aantal. Het betreft dan een groeispurt in de breedte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen , ik ben omhoog geschoten in nog geen half jaar tijd VR GR

Antwoorden (1)

Er zijn meerdere mensen die dit verschijnsel zijn tegen gekomen. Lijkt te liggen in de hoek van [chronische] ziekte ten tijde van de oorspronkelijke groeiperiode (Pubertijd) waardoor er nog groeikraakbeen aanwezig is. Op latere leeftijd kan het zo zijn dat door veranderingen in hormoonbalans de groei weer opstart. Het is overigens vrij zeldzaam.

Leuke discussie met wat uitleg op http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/1716-groei-op-latere-leeftijd/