Waarom ben ik elke ochtend tijdens een schooldag misselijk?

Hallo!

Ik ben een jongen van 15jaar, en heb echt een probleem met ochtendmisselijkheid.
Tijdens vakantie's of weekends heb ik het nooit, ik wordt dan wakker om 9/10 u en heb direct honger ( zoals normaal moet zijn), maar tijdens de schooldagen als ik bv om 6u op moet dan heb ik TOTAAL geen honger, krijg geen hap binnen, in de klas voel ik me mega misselijk, heb wel nog nooit moeten overgeven erdoor, ik moet echt wel iets eten in de ochtend om de dag te starten, maar t'is telkens een gevecht met m'n maag-.-

Ik voel me moe, misselijk, en wanneer ik dan ook maar eten ruik ( bv op school als ze braadworst aan 't maken zijn) wordt het alleen maar slechter tijdens de les.

Het rare is, achter het middageten in school voel ik me (opeens) kiplekker, zit vol energie en lig nie meer te slapen van misselijkheid/moe zijn in de les.

Zou het door stress komen van het school? T'is echt raar maar wil er echt vanaf..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
's avonds voor het slapen nog wat eten kan helpen tegen misselijkheid 's ochtends.

Antwoorden (5)

juist omdat je niet eet word je missijk, je kan ook door wagenziekte misselijk worden als je niet gegeten hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het kan stress zijn, maar het kan ook dat de angst om niet te kunnen eten of misselijk te worden al genoeg is om je misselijk te voelen.
Ik zou trouwens 's morgens om 6 uur ook nog niet veel eten, liever zou ik dan een boterham smeren en die vlak voor de les opeten. Misschien helpt dat.
anneliez
11 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde alleen ben ik een meisje :P
Verder weet ik alleen dat het niet van de stress komt. Eerst dacht ik ook dat het stress was, maar ik heb het wel naar me zin op school en totaal niet gestrest. Heel soms heb ik het ook in de vakantie, maar dan is het wel een stuk minder erg. Ik denk dat het te maken heeft met het opstaan. Omdat je in de vakantie en het weekend relaxt wakker word en door de weeks je wakker schrikt van de wekker. Teminste dat heb ik. Ik slaap zelf ook niet altijd even goed ik val pas heel laat in slaap en als ik dan vroeg wakker word voel ik me zo. Dus dat is mijn theorie, maar er is een kans dat ik het helemaal mis heb... :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen hap kan eten smorgens, neem dan 'n beker vla of vruchten yoghurt dat gaat makkelijker en vult je maag voldoende om
Niet misselijk te worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik savonds laat teveel eet word ik misselijk wakker de volgende ochtent misschien veroorzaakt dat het.