Ik heb net gevoetbald/getraind. Een enorma pijn Buikholte.

Na het traine een bord macaroni gegeten en opeens een pijn in me maag of ergens daar.
Het voelt als een steek ik heb niks voor het traine gegeten.
Ben gewoon korte mouwen en kort broekje gaan trainen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien te snel gegeten
Neem dadelijk een beker warme melk, en volgende keer niet ineens zo veel eten na een training
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
İk denk dat je te veel en te snel gegeten hebt. Ga even rusten en de volgende maaltijd lekker rustig eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft helemaal niets met je eten te maken te hebben, maar wel met je training.

Pijn in de buikstreek kan ook door blessures van de buikwand worden veroorzaakt.
Een verrekking of scheuring van de buikspieren komt met enige regelmaat als blessure voor.
Vaak is een plotselinge beweging bij explosieve aanspanningsmomenten van de buikspieren of plotselinge draaibewegingen de oorzaak van de klachten. Ook uitglijden brengt het lichaam uit balans, waardoor de aangespannen buikspieren beschadigd kunnen raken.

Als het lichaam goed doorbloed is, tijdens de training merkt men bij een verrekking in eerste instantie meestal weinig van het letsel. De klachten komen een tijdje later.

Praat erover met je huisarts of een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pas er goed mee op, ik kreeg na een match eens pijn in de maagstreek en tegen de avond kroop ik over de grond van de pijn, ik had een blindedarmontsteking, als je merkt dat de pijn zakt naar je darmen en erger wordt, raadpleeg dan zo snel mogelijk de dokter, want als je er niet op tijd bij bent kan je appendix barsten en dan heb je een serieus probleem.