Wat kun je doen aan kloven?

Kloven in vingers, hakken of lippen. Is er iets dat je kunt gebruiken voor alle drie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Grafiet zalf is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast ter verlichting van de symptomen van eczeem met kloven en zweertjes. Kloven en zweertjes kunnen ontstaan ten gevolge van eczeem of een droge en schilferige huid en gaan vaak gepaard met roodheid en jeuk. Kenmerkend voor de klachten bij het geneesmiddelbeeld van Grafiet zalf zijn een schilferige en droge huid met zweertjes of kloven tussen de tenen en in de huidplooien, zoals bijvoorbeeld bij zwemmerseczeem.
Je kunt het gebruiken voor alle soorten kloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

uierzalf.
's nachts goed invetten, en met handschoenen en sokken aan gaan slapen.
na een kuurtje zal je zeker verschil merken!
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Eerst wat huidolie (babyolie) erop doen en dan wat sudocréme erop. Inmasseren en goed laten intrekken.

Werkt bij mij tenminste goed, ook doe ik dat bij de rode baby billetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan natuurlijk dat het werkt, maar sudo creme is een zinkzalf, die juist de huid iets uitdroogt en beschermt.
Luier uitslag is een 'natte' uitslag, vandaar dat daar zinkzalf prima helpt.
Ik denk dat het meer de huidolie is die helpt.
Maar als het helpt gewoon blijven doen hoor :)
Praktijk en theorie spreken elkaar wel eens tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons wel, echt ik heb het al zo vaak toegepast.
Naast het antwoord van Rieneke,wat ook goed werkt,gebruik ik meest Purol,dat werkt bij mij iets beter.Maar helemaal eraf komen gaat bijna niet,vooral de wintermaanden is het erg vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben helemaal fan van pure calendula zalf, zelfs de ruwste plekken krijg ik er mee weg.

Te koop bij de natuurwinkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik meestal vaseline en dan ook dik insmeren, sokken aan in bed en een nachtje laten intrekken.
Ook voor lippen en handen werkt dit goed maar wel 's avonds doen,je wordt er tijdens het gebruik niet mooier op.....daarna wél
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cacaoboter is zowel voor lippen als hakken en vingers prima.
Ik heb er betere ervaring mee dan met de andere genoemde stoffen, grafiet heb ik niet getest.
Het voordeel van cacaoboter (labello ed.) is, dat het lang vet blijft en dus uitdroging voorkomt.
Cremes en zalven zijn minder vet en trekken sneller in of drogen op.
Voor herstel van de huid is echter een preparaat met Q10 ook goed.
Daarna afdekken met cacaoboter werkt goed.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet vaak de huid nat maken en goed warm proberen te houden. ik heb er zelf ook altijd veel last van komt doordat ik vaak mijn handen moet wassen en op het werk buiten moet roken nu in de kou dus en dat is geloof ik heel bevordelijk voor kloofjes. je kan ook gewoon babyolie gebruiken of bodymilk dat werkt ook aardig goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met kloven moet je de plek waar je de kloof hebt altijd vochtig houden bijv. met vaseline, uierzalf ik heb het ook gehad en het helpt echt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat echt heel goed helpt is glycerine. Je smeert het op handen en voeten. Dikke sokken aan en handschoenen aan en vervolgens in laten trekken, binnen een mum van tijd ben je van je kloofjes af. Mijn moeder maakte vroeger voor het halve dorp met wintervoeten en winterhanden een wondermiddeltje van kweeperenpitjes. Ze haalde de pitjes uit de peren en kookte deze met wat water. Door de pectine die er uit de pitten kwam ontstond er een soort gelei en deze smeerde de mensen op hun kloofjes en ruwe handen en voeten. Zelf de ergste wintertenen gingen binnen een paar dagen over. Je lippen moet je gewoon vet houden met vaseline of purol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elizabeth Arden, 50 CL 20 euro. Te koop bij de parfumerie.

Honing en yoghurt mengen en olijfolie erdoorheen..de goedkope variant.

Calendulan creme is inderdaad een hele goeie zalf. Ook om kloven te genezen.

We hebben trouwens ook nog de oldskool Vaseline..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een midel voor alle kwalen is niet goed: je hebt een huidverzachter nodig (tegen kloven) en soms een schimmelbestrijder. De een help niet tegen de ander. Vraag je dokter voor recepten, dan krijg je het in het kader van je verzekering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval een product waar vitaminen E in verwerkt is.

Als ik jouw heftige kloven probleem lees zou ik toch eens het advies van Huisarts, c.q Dermatoloog raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
smeren, smeren en nog eens smeren. Voor je hielen gebruik of speciale creme tegen kloven of gebruik vaseline. Insmeren en sokken aan en lekker een nachtje mee slapen.