Zou je een volledig nieuw leven kunnen beginnen? (zie uitleg)

Zou het mogelijk zijn om alles wat je hebt op te geven, je werk, je nationaliteit, je vrienden, misschien familie, echt werkelijk alles en dan een nieuw leven beginnen in een ander land. Je houd alleen je diploma, om werk te zoeken, en neemt wat geld mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt een aanrader om de film 'Into the Wild' te zien. Practige film en gaat ongeveer over dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom je diploma wel als je alles opnieuw wilt beginnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zonder diploma krijg je geen werk en bovendien zou het teveel tijd kosten om school opnieuw te doen. Ik ben dit trouwens niet van plan, vind het alleen een interessante gedachte.

Antwoorden (6)

Sommige mensen doen het zelfs zonder diploma's en geld. Denk maar eens aan alle illegale Mexicanen in de USA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is mogelijk,maar je moet er wel goed over nadenken voordat je zoiets doet vind ik want het is niet niks en je familie en of vrienden kunnen naar je op zoek gaan als je ineens zou verdwijnen zonder iets te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel recent was er weer sprake van een sekteleider die met een aantal mensen vertrokken is. Grote onrust bij achterblijvers. Dit is al meer in de geschiedenis voorgekomen, soms met dodelijke afloop. Als de leider je hersenspoeld en je verteld dat je door het innemen van iets naar een heerlijk oord vertrekt, en je geloofd heilig in zo iemand zonder serieus en ernstig onderzoek, dan gebeurd het gewoon. Waarom zou je alles opgeven? Leer tegenvallers te plaatsen in je leven, ze zijn er echt en daar is niets aan te doen, dat moet een plekje krijgen en dan vooruit kijken. Werken aan een beter leven. Een goed bestaan mag best iets kosten van je. Bekijk je leven in realiteit. Als je altijd maar meer verwacht dan gaat alles tegenvallen. Niet die veel heeft, maar die tevreden is, die is een gelukkig mens. Echt nieuw leven is er naar de Bijbel pas op de nieuwe hemel en aarde voor allen die in Jezus hun leven, hun rijkdom, hun zaligheid vonden. Dat leven is zonder zonden en helemaal op de lof en eer van God gericht. Dat is echt een nieuw begin zonder dat je hier in dit leven al, alle dingen en mensen zou moeten loslaten. Zeker de moeite waard om dat eens te toetsen en te onderzoeken vanuit de Bijbel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is natuurlijk altijd mogelijk en heel wat mensen zijn je al voorgegaan. Maar je moet er wel stevig voor in je schoenen staan want het zal, vooral in het begin, niet makkelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zeker mogelijk. Maar onthoud: waar je ook naartoe gaat, je neemt jezelf altijd mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar denk ik soms ook wel over na om alles achter je te laten en alles te veranderen. En ja dat kan. Je kan alles veranderen, maar je nationaliteit wordt wel een beetje moeilijk maar voor de rest kun je wel een veranderen voor zover ik weet !