Waarom bestaat er fluoridevrije tandpasta?

Mensen die met die tandpasta poetsten hebben die dan meer gaatjes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Inmiddels is, door meerdere onafhankelijke wetenschappelijke studies over de gehele wereld, aangetoond dat FLUOR(ide)
- totaal NIET helpt tegen carries!
- tandbederf juist bevorderd door verzwaking van de natuurlijke sterkte van uw tanden
- andere ziektes veroorzaakt zoals botziekten, botontkalking, on-vruchtbaarheid
- GIFTIG is en niet BIOLOGISCH AFBREEKBAAR is in lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Fluor is vooral belangrijk voor je gebit als je in de groei bent. Als je gebit volgroeid is heeft fluor geen meerwaarde meer.
jc54
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Toch wordt het regelmatig gebruikt door tandartsen bij volwassen, waar tandhalzen bloot liggen na bijv. flap-operaties. Het helpt de tand bij het opbouwen van de glazuurlaag.
Waar vraag is is aanbod, mensen vragen erom en dan gaan ze dat maken voor die klanten...

Nee hoor, goed poetsen voorkomt tandartsen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om een aantal redenen.
Sommige mensen denken dat fluoride niet goed is. Zij kunnen deze tandpasta kopen.
En als je kinderen tijdens de groei fluoridetabetten geeft dan is de dosering belangrijk. Als ze daarnaast nog fluoride uit tandpasta zouden krijgen, dan is dat teveel.
14 jaar geleden
meestal bestaan producten omdat er vraag naar is en er zijn mensen die niet van toevoegingen houden…
Dus met een goede poetstechniek is er evenveel of wienig kans op gaatjes…
Als je goed poetst, heb je geen fluoride nodig…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fluoride maakt tanden harder. In lage concentraties, in de orde van één per miljoen, worden fluoriden gebruikt in volksgezondheidstoepassingen; fluoriden zoals natriumfluoride, natriumfluorofosfaat (SMFP), tin(II)fluoride (SnF2) en aminfluoride worden gebruikt in tandpasta en mondwater. Verder zijn er fluoridehoudende vullingen voor tanden en geven veel tandartsen hun patiënten halfjaarlijkse fluoridebehandelingen tegen cariës. Dit is zeer werkzaam, en er zijn geen goede onderzoeken waaruit blijkt dat het schadelijk is. Langdurige overdosering leidt echter tot gezondheidsproblemen, zoals botaandoeningen en fluorose. Kenmerkend zijn witte vlekken en streepjes op de tanden, maar bij zeer hoge fluorgehalten komen ook bruine vlekken voor.

Wanneer tandpasta fluoride bevat, is het raadzaam om deze niet in te slikken. Botontkalking kan door fluoride verergeren, en ook dialysepatiënten moeten oppassen met fluor. Wie geen fluoride mag of wil hebben, kan fluoridevrije tandpasta kopen. Tandpasta voor jonge kinderen bevat minder fluoride omdat zij de tandpasta soms inslikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sommige mensen het een onnatuurlijk spul vinden, bang zijn dat het slecht voor je is, en dus liever zonder willen. Of mensen allergisch zijn.

Of ze meer gaatjes hebben weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen (kinderen) reageren op stoffen die in fluorbevattend tandpasta zit.
Wij kregen het advies van onze tandarts , de kinderen veel thee te laten drinken, daar zit fluor in, heeft hij ons verteld.
Mijn kinderen , nu mannen van 25 en 27 hebben een prachtig gebit, zonder gaatjes!
Missie geslaagd zou ik zeggen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaatjes worden niet veroorzaakt door het al dan niet poetsen met fluoride houdende tandpasta maar door onvoldoende evenwicht in de bacterien in de mondholtes,bij een perfect evenwicht en goede voedingsgewoontes krijg je geen gaatjes of andere vormen van tandbederf ook als je niet poetst,helaas komt het bij slechts weinige voor dat poetsen niet nodig is om tandbederf te voorkomenen dus zullen de meeste mensen moeten poetsen al dan niet met eeen fluoridetandpasta,al naar gelang de voorkeur van de persoon.