Dat is geen griep, dat is een buikgriep. Overigens, als je er koorts bij hebt moet je wel opletten. Genoeg blijven drinken, ook als je steeds moet spugen en als het langer dan twee dagen duurt naar de dokter.
Drink bouillon voor het zout en het vocht, drink vruchtensap voor het zoet en het vocht, eet lichte dingen, gewoon waar je trek in hebt. Vocht is echt heel belangrijk. Als je je heel beroerd voelt, kun je paracetamol nemen om de symptomen wat te dempen, dan slaap je wat lekkerder.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS Wikipedia adviseert ook nog Norit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zorg voor voldoende vocht in je lichaam en ziek het uit. Eventueel pijn- en koortsbestrijding met paracetamol.
13 jaar geleden
Veel [thee] drinken, voldoende groente en fruit. Ga lekker in bed liggen en veel slapen. Met een paar dagen ben je er weer bovenop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die symptomen dat je hebt loopt gepaard met buikgriep, je kan daar niet veel aan doen, juist zorgen dat je genoeg vocht binnen hebt, want van diarree kan je uitdrogen.
Het duurt ongeveer een dag of 3, 4....hangt van de persoon af, en op deze moment lopen er veel met die soort griep rond, beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je buikgriep. Als je het kan binnenhouden probeer dan elk uur een Okugest tablet te nemen. Dat is een homeopatisch middel dat snel verlichting brengt bij diarree en misselijkheid.
Probeer toch ook te drinken, water, warme thee of bouillon en een beschuitje te eten.
Verder rusten en afwachten tot het beter wordt...
Beterschap!