Hoe kan ik minder breed lopen?

Doordat ik last heb gehad van overgewicht ben ik gewend om met m'n armen heel ver verwijderd van mijn lichaam te lopen. Nu ben ik echter afgevallen en loop ik nog steeds zo. Wie heeft een idee om dit te corrigeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (5)

Door jezelf constant te corrigeren als je dat doet, het moet automatisme worden om op een andere manier te lopen, oefen voor de spiegel en probeer je daarna een mooie loopstijl aan te leren, reken er wel op dat dit veel tijd en energie gaat kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voordeel is dat je je al bewust bent van je houding. Het is niet anders dan dat je voor de spiegel bewust dde houding moet gaan simuleren die je wilt aannemen. Vervolgens moet je de eerste tijd echt geforceerd gaan bewegen zodat je nieuwe houding erin slijt. Succes..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van de fysiotherapeut heb ik geleerd om mijn houding van m'n bovenrug en schouders dagelijks een blok van 20 minuten te trainen. Geen heftige oefeningen ofzo, maar puur ervoor zorgen dat mijn rug, schouders én nek de goeie houdingen aannemen: rechtopzitten (klein kuiltje in de onderrug), hoofd recht op (alsof er een touwtje van je kruin recht naar boven naar het plafond loopt), schouders iets naar beneden trekken (trekken veel mensen automatisch naar boven door spanning, kou of nattigheid) en de schouderbladen iets naar achter (er zit een spier tussen je schouderbladen, die trek je aan hierbij). Controleer dan of je nek ontspannen is (dat kun je dan goed voelen als het goed is).

Ditzelfde kun je ook met andere onderdelen van je houding doen (zittens, staand of lopend). Doordat je dit 20 minuten op een dag doet gaat je lichaam er aan wennen, zonder er gek van te worden (door er de hele dag op te willen/moeten letten). Succes ermee!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet wat je bedoelt, als je breed bent, zwaaien je armen ver van je lichaam af tijdens het lopen.

misschien is het een idee om te oefenen met op je tenen te lopen.
als je daar lang op oefent, zodat het een gewoonte wordt , ga je "precieser" lopen, denk aan mannequin's die moeten oefenen met een boek op hun hoofd te lopen, dat idee, maar dan anders. :)
je moet het lang volhouden en niet na een week denken: 't zal wel...

Toegevoegd na 1 minuut:
het zal je tegenvallen hoe lang je hierop zal moeten oefenen, het zal echt lang duren en het moet eigenlijk automatisch/ van zelf gaan op den duur.

succes! en hou vol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst mijn complimenten voor het afvallen!

Zelf heb ik veel baat gehad bij Mensendieck oefentherapie toen ik "opnieuw"moest leren lopen. Ik liep van kinds af aan met mijn voeten naar buiten, zoals een eend ;-), waardoor ik last van mijn knieen kreeg.
Deze therapie is trouwens ook heel goed om klachten te voorkomen! Meestal wordt er gebruik gemaakt van een loopband met spiegelwand zodat je zelf goed kunt zien wat je (fout) doet!

Oefentherapie Mensendieck/ Cesar is een houdings- en bewegingstherapie. Bij deze therapie leert u een gezond bewegingsgedrag aan, waardoor klachten kunnen verdwijnen, verminderen of zelfs kunnen worden voorkomen.
Verkeerde bewegingen en houdingen kunnen pijn veroorzaken. De oefentherapeut Mensendieck/ Cesar als bewegingscoach, leert u welke houding of beweging het beste is om lichamelijke pijn te voorkomen. U raakt actief betrokken bij de behandeling.

Vergoedingen:

Alle verzekeringen kennen nu een basis verzekering met één of meerdere aanvullende pakketten. Oefentherapie Mensendieck/ Cesar is opgenomen in de aanvullende pakketten van de zorgverzekeraars en onder bepaalde voorwaarden in de basisverzekering. Oefentherapie heeft niets te maken met uw eigen risico.

In de basisverzekering:
- kinderen tot 18 jaar (18 x per klacht)
- mensen met chronische aandoeningen, welke vallen onder lijst Borst, krijgen vanaf de 21e behandeling verdere behandelingen vergoed. U kunt navragen bij uw verzekering of uw klacht op de lijst Borst staat.

Aanvullende pakketten:

Zorgverzekeraars hebben oefentherapie Mensendieck/ Cesar in hun aanvullende pakketten opgenomen. Elke verzekering heeft zijn eigen voorwaarden per aanvullend pakket.

Veel succes,op welke wijze je het ook gaat doen!
Groetjes vlindertje