Waarom zou je je tanden willen beschermen tegen 'whitening' en wat is dat eigenlijk?

Ik zie net een reclame van Oral B, daarin wordt beweerd dat tandartsen op een aantal dingen letten en dat de tandpasta waar reclame voor gemaakt wordt je beschermt tegen een aantal dingen, waaronder whitening. Het lijkt me eerder dat het een rage is om je tanden witter te willen hebben, waarom zou je tandpasta je daartegen moeten beschermen?

Toegevoegd na 58 minuten:
Toevoeging: IK heb ter verduidelijking onderstaand screenshot toegevoegd. Het filmpje kan ik niet vinden. Hier staat:

Oral-B Pro-Expert tandpasta: Beschermt alles wat tandartsen het meest controleren.

In het filmje wordt het woord 'tegen' gebruikt, waardoor er dus gezegd wordt:

Oral-B Pro-Expert tandpasta: Beschermt TEGEN alles wat tandartsen het meest controleren.

Nog even afgezien van het feit dat ik betwijfel of tandartsen het meest de in onderstaande afbeelding en filmpje genoemde dingen controleren wil je dus normaal gesproken (zo lijkt me) juist niet beschermd worden tegen 'whitening,' vandaar ook deze vraag.

Aanvullend zou ik willen vragen of ze dit zomaar kunnen doen, het is ronduit misleidend.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat jij zelf wel weet wat whitening is, en dat jouw vraag daar niet over gaat. Maar voor de goede orde: whitening is het kunstmatig bleken, of witmaken van je tanden waardoor je de zo gewenste stralende witte tandpastaglimlach krijgt. Volgens mij gaat jouw vraag eigenlijk over een taalfout in bovengenoemde reclame. In de foto staat dat het alles beschermt (wat tandartsen het meest controleren), maar volgens jou zeggen ze in het filmpje dat het TEGEN alles beschermt (ik heb dat filmpje niet, of niet bewust gezien). Misschien moet je dit melden bij OralB zelf, en zijn ze je er nog dankbaar voor. Volgens mij is iedere reclame eigenlijk wel een beetje misleidend, maar bewust misleiden mag het natuurlijk nooit. Dan kan het gemeld worden bij de reclamecodecommissie.

Whitening vertaald maakt: witkalk of witkrijt. Ik zou zeggen dat de tandpasta beweert tandsteen tegen te gaan. Toegevoegd na 42 seconden: en verkleuring, uiteraard.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100