Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zou je je tanden willen beschermen tegen 'whitening' en wat is dat eigenlijk?

Ik zie net een reclame van Oral B, daarin wordt beweerd dat tandartsen op een aantal dingen letten en dat de tandpasta waar reclame voor gemaakt wordt je beschermt tegen een aantal dingen, waaronder whitening. Het lijkt me eerder dat het een rage is om je tanden witter te willen hebben, waarom zou je tandpasta je daartegen moeten beschermen?

Toegevoegd na 58 minuten:
Toevoeging: IK heb ter verduidelijking onderstaand screenshot toegevoegd. Het filmpje kan ik niet vinden. Hier staat:

Oral-B Pro-Expert tandpasta: Beschermt alles wat tandartsen het meest controleren.

In het filmje wordt het woord 'tegen' gebruikt, waardoor er dus gezegd wordt:

Oral-B Pro-Expert tandpasta: Beschermt TEGEN alles wat tandartsen het meest controleren.

Nog even afgezien van het feit dat ik betwijfel of tandartsen het meest de in onderstaande afbeelding en filmpje genoemde dingen controleren wil je dus normaal gesproken (zo lijkt me) juist niet beschermd worden tegen 'whitening,' vandaar ook deze vraag.

Aanvullend zou ik willen vragen of ze dit zomaar kunnen doen, het is ronduit misleidend.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik denk dat jij zelf wel weet wat whitening is, en dat jouw vraag daar niet over gaat.
Maar voor de goede orde: whitening is het kunstmatig bleken, of witmaken van je tanden waardoor je de zo gewenste stralende witte tandpastaglimlach krijgt.

Volgens mij gaat jouw vraag eigenlijk over een taalfout in bovengenoemde reclame.
In de foto staat dat het alles beschermt (wat tandartsen het meest controleren), maar volgens jou zeggen ze in het filmpje dat het TEGEN alles beschermt (ik heb dat filmpje niet, of niet bewust gezien).
Misschien moet je dit melden bij OralB zelf, en zijn ze je er nog dankbaar voor.
Volgens mij is iedere reclame eigenlijk wel een beetje misleidend, maar bewust misleiden mag het natuurlijk nooit. Dan kan het gemeld worden bij de reclamecodecommissie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja sorry, het ging als volgt, het kwam me vreemd voor toen ik het filmpje zag, toen stelde ik hier de vraag, toen ben ik zelf wat verder gaan zoeken en kwam ik tot de ontdekking dat het inderdaad vreemd is, in die volgorde. Vandaar ook mijn aanvulling op de vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad gootje! Zo dacht ik er ook over. +1.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mooi dat je dat dacht Danielle, maar wat bedoel je precies als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk mag je dat vragen mlodewijk. Ik bedoel dat ik ook zat te denken dat OralB waarschijnlijk een fout gemaakt heeft al dan niet bewust. Het is natuurlijk geen bescherming tegen de whitening maar een aanprijzing dat helpt voor de witte smile.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zit er inderdaad wel dik in. Het is dat er nu denk ik niemand aanwezig is vanwege de feestdagen, maar misschien moet ik ze toch maar eens een e-mail sturen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me een goed idee. Wie weet zijn ze je wel heel dankbaar ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb ondertussen het bedoelde filmpje ook gezien, en het komt inderdaad dom over als je erop let. Normaal gesproken let ik niet zo bewust op reclames, ik laat het allemaal wat langs me heen gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door tijdgebrek ben ik nog niet toegekomen aan een e-mail richting Oral B, dat doe ik misschien nog wel, vooralsnog moet de vraag maar gesloten worden.

Andere antwoorden (1)

Whitening vertaald maakt: witkalk of witkrijt.
Ik zou zeggen dat de tandpasta beweert tandsteen tegen te gaan.

Toegevoegd na 42 seconden:
en verkleuring, uiteraard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Whitening heeft niet de betekenis witkalk of witkrijt voorzover ik kan nagaan, je bedoelt denk ik whitewash. Whitening is inderdaad verkleuring, maar dan wel een gewenste verkleuring (het lichter maken van de tanden, google voor de grap eens op oral b whitening en je ziet een hele hoop verwijzingen naar producten van dat merk om je tanden witter te maken, toch beweren ze in het reclamefilmpje waar ik het over heb letterlijk dat ze je beschermen tegen whitening. Ik vind dat misleidend ten top en ik vroeg me dus af wat hier aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens. Vandaar mijn antwoord zoals deze is gegeven...
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing