Ik heb een brandblaar wat doe je daarmee?

Een kleintje op me duim maar het smst zo lastig..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: bellen!

Het beste antwoord

Ik heb jaren bij de Mc gewerkt en wel enige ervaring met brandblaren.
De apotheek heeft speciale zalfjes die de "brand" weghaalt, maar ja, niet alle apotheken zullen open zijn in de feestdagen.
In dat geval is er ook een makkelijk huismiddeltje dat je zeker in huis hebt dat er ook voor zorgt dat het ergste brandende gevoel snel weg is: Tandpasta.
Klinkt raar ja, maar tandpasta zorgt erg snel voor een verkoelende werking. Ik gebruik het ook nu nog regelmatig als ik me weer eens brand aan een pan of de oven.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en niet doorprikken ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zeker niet doorprikken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 werkt geweldig gebruik het ook altijd

Andere antwoorden (7)

Vooral niet doorprikken. Er kunnen dan bacteriën in komen die een ontsteking kunnen veroorzaken.

Bij brandblaren direct minimaal vijftien minuten met koud water spoelen. Vervolgens een huisarts inschakelen. Brandblaren mogen nooit worden doorgeprikt. In feite spreekt men bij brandblaren van een tweedegraads brandwond.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een ruime tijd koelen onder stromend koud water is altijd als eerste het belangrijkste.
Bedekking van een brandwond dient uitsluitend te gebeuren met een steriel (!) gaasje waarop zich bij voorkeur een bacteriedodende zalf bevindt. Ga er in geen geval zelf zalf op smeren, laat dat liever over aan een arts of verpleegkundige. Houd er bij de behandeling van een brandwond telkens rekening mee dat er een hoog infectierisico is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja de winkels zijn nu dicht, helaas voor jouw, maar ik doe er traumeel zalf op(homaeopatisch) en daarna een pleister.
De pijn is dan snel weg en je voelt niets meer van de blaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super +1
Druppel jodium er op, met steriele naald doorprikken, vocht eruit drukken , drup jodium erop, pleister er over en typen maar.
Als je alles goed steriel uitvoert, komt er geen infectie bij maar is de druk van het vocht verdwenen.
Zelf verwijder ik -op steriele wijze- de blaar in zijn geheel, zodat er geen ontsteking onder KAN ontstaan.
Wel die pleister met jodium gebruiken, er blijft vocht uitkomen en die moet opgevangen worden.
Dat is alleen meer wat voor gevorderden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meteen koelen en calendulanzalf opsmeren, het is homeophatisch en haalt het branderige gevoel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tandpasta opsmeren, en dan een pleister.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks; lekker laten zitten. Heb je er het minste last van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er niks aan doen. Wachten tot dat die vanzelf over is. Dus in dit geval niet sms'en of. toch sms'en, en gewoon de pijn blijven voelen.
Doorprikken is wel een optie. Maar wel op je eigen risico natuurlijk.
Ik heb vele keer doorgeprikt. Niks aan de hand.!