Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je gewoon zingen met heesheid??

Ik hou heel erg van zingen.
en op school hebben we binnenkort een theater voorstelling waarin ik 'Hallelujah' moet zingen.
Maar ik kan geen hoge noot meer raken want ik word snel schor.
Heeft iemand tips zodat ik er sneller vanaf kan komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heesheid kan veel verschillende oorzaken hebben, daarom is het moeilijk om te zeggen wat voor jou het beste helpt. Als het komt omdat je je stem verkeerd gebruikt dan is logopedie en rust meestal een goede mogelijkheid.

Het kan echter ook zijn dat de heesheid veroorzaakt wordt door een aandoening. Te denken valt dan aan poliepen of knobbeltjes op de stembanden. Ook kan het te maken hebben met een aandoening aan de luchtwegen.

Als je er echt zo snel last van hebt dan is het zeer zeker de moeite om dit eens te bespreken met je huisarts. Er zijn namelijk genoeg aandoeningen die onbehandeld tot uitval van de stembanden kan leiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als antwoord op uw vraag: neen beter uw stembanden laten rusten om geen beschadiging te veroorzaken.
Als de heesheid niet ophoudt na een paar dagen dan moet u zeker eens naar een arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding