Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je mensen vinden met ongeveer dezelfde problematiek om een praatgroep te vormen?

Ik zou een oproep willen plaatsen voor iemand die ik goed ken;hij is hoogbejaard (83), maar gezond, zeer actief en geestelijk/intellectueel van hoog niveau; hij lijdt erg onder het oud worden en het gevoel dat het nu zo voorbij kan zijn en zou graag willen praten met (bejaarde) mensen (nog gezond en actief) die dat ook zo ervaren om te kijken hoe zij met deze problematiek omgaan. Waar zou ik een oproep kunnen plaatsen, op wat voor sites? Wie heeft een nuttige tip?

14 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ken twee mogelijke ingang om mensen te vinden met eenzelfde behoefte.

De eerste is de geestelijke (wellicht kerkelijke?) zorg. Via bijvoorbeeld een bejaardentehuis of een kerk moeten ingangen in die richting te vinden zijn. Een kort gesprek met een hulpverlener/pastoor/dominee kan zorgen voor een eerste lichting lotgenoten.

De tweede is Seniorweb. Zie Bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet niet of diegene bekend is met internet. Hyves is tegenwoordig een goede startplaats. Er zijn meer ouderen actief dan je in eerste instantie zal vermoeden.

Wellicht kan je via MP een oproep plaatsen bij Contacten en Berichten, Advies en Oproepen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man is welkom op Goeievraag.nl... Daar kan hij genoeg mensen vinden om mee te praten... Ik neem aan dat de oude man niet in staat is om zelf ver te reizen, dus internet is dan een prima optie en ben je dan toch op internet, dan laat hem aanmelden bij GV... Hij is meer dan welkom...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je aan een praatgroep zit te denken kan je ook gebruik maken van lokale media die senioren gebruiken, zoals een huis-aan-huis krantje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of hij nog op zichzelf woont of in een bejaardenhuis.
Misschien is het een idee om bij de plaatselijke winkels een advertentie neer te hangen met in iedergeval JOUW telefoonnr.
Dan spreek JIJ die persoon en kun je een beetje beoordelen of het zal klikken en je hebt meteen een stukje veiligheid.
Niet dat er dan zomaar iemand bij hem op de stoep staat.
Je hoort tegenwoordig de raarste dingen, vandaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via ''stichting welzijn ouderen'' misschien. Ik weet niet of deze landelijk actief is.
Via het wijkcentrum in de buurt. Daar b.v. een advertentie plaatsen of informeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding