Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Komt de menopauze in fases of ineens?

Mijn vraag is naar het proces van menopauze komt die ineens, dat maandelijkse bloedingen ineens stoppen of is het met fases. Horen de overgangsklachten erbij of kan dat ook zonder dat je er iets van merkt. In mijn omgeving zelf zou deze vraag not done zijn. Weet er ook weinig vanaf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
526

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Komt in 3 fases: de pre menopauze, menopauze en post-menopauze. Hier staat hoe en wat:

http://www.vrouwenovergang.nl/overg_lich/fasen.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben een man, maar ga uit eigen ervaring met mijn vrouw toch een poging doen :-)

Mijn ervaring is dat het in fases komt. De menopauze ofwel overgang is een fase die lang kan duren. o.a zweten, opvliegers, wisselende stemmingen en van alles hoort erbij. ook een steeds onregelmatiger wordende menstruatie. En uiteindelijk stopt het helemaal. Maar ik wat van mijn schoonmoeder dat zij naar ruim 13 jaar niet meer ongesteld te zijn geweest toch weer ineens een of twee maandelijkse bloedingen kreer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het andere antwoord geeft een link, als je wilt: kijk maar!

ik weet dat de ene vrouw nergens last van heeft, wordt ineens niet meer ongesteld, en de ander sukkelt 15 jaar, of langer, door met alle mogelijke problemen, zoals jarenlange opvliegers, heel vervelend, of een half jaar geen menstruatie en dan ineens weer wel, en niet zoals je het kent, maar onregelmatig.

misschien is het zelfs het beste advies om de pil te blijven slikken, zodat je alles onder controle hebt, maar er zijn ook hormoon-"mogelijkheden" die de huisarts kan voorschrijven.

nogmaals het kan dat je niets merkt!
maar het kan ook heel anders...

Toegevoegd na 2 minuten:
mijn antwoord is gebaseerd op ervaring, van mijzelf, vriendinnen en familie, niet op gemiddelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding