Mijn oogleden zijnrood en geïrriteerd, wat kan het zijn?

Ik denk dat het komt doordat ik 's ochtends in droge lucht fiets, dan gaan mn ogen tranen en maak ik het droog. Maar dit is pas sinds kort. Ook de huid onder mn ogen is rood en een beetje droog. Wat kan het zijn, hoe komt het en hoe haal ik het weg? Ik heb er al een simpel zalfje op gesmeerd maar het prikte toen heel erg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee het is geen hooikoorts.
Ik heb al hooikoorts en dit hoort daar niet bij.

12 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (8)

Het is heel goed mogelijk dat het hooikoorts is, het is er de tijd van het jaar voor!

Toegevoegd na 13 uur:
Voordat ik nog meer minnen krijg: ik gaf dit antwoord vóór dat de vraag werd uitgebreid! Mijn partner heeft dit ook dus dit kwam als eerste in me op. Sorry hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien hooikoorts ofzo.
Ik zou anders naar de huisarts gaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
zelf heb ik ook hooikoorts en huidklachten bestaan (kheb ze zelf niet) vaak zijn die in het gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet verstandig zomaar een zalfje op de ogen te smeren. De huid rondom je ogen is dun en gevoelig voor ontstekingen als je er iets verkeerds op smeert. Raadpleeg altijd even je huisarts voor een goede zalf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hu wie geeft jou nou een min ? Dit is toch een goed antwoord.
Ik heb je tenminste een plus gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@connie1996 je hebt gelijk ik denk dat ik weet waarom volgens mij komt het doordat anderen boven anderen willen uitsteken btw dit is een goed antwoord
Het kan een herpes simplex infectie zijn, ik heb dat ook gehad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn oog was ook rood en mijn oogleden ook boven mijn oog en onder mijn oog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ogen geïrriteerd zijn kan dat vele oorzaken hebben, o.a. omdat je misschien 'droge ogen' hebt.
Probeer er eens kunsttranen in te doen. Je kan die in gel of druppels kopen in de apotheek.
Als de irritatie na 2 dagen niet beter is, moet je toch even naar de huisarts om een juiste diagnose te laten stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig ben ik vandaag met het zelfde probleem bij de huisarts geweest. Ik heb al een paar weken rode geïrriteerde plekjes (met een beetje schilfertjes) rond mijn ogen.

Ook ik heb last van hooikoorts. Volgens mijn huisarts reageert je huid op de tranen die er over heen lopen. Dat klopt in mijn geval, want zodra er traanvocht overheen loopt prikt het. Verschillende zalfjes geprobeert en niets hielp. Van de huisarts heb ik voor een dag of 3 een hormoonzalfje gekregen. En een andere zalf om het een beetje vettig te houden.

Ik zou dus in jou geval hetzelfde doen, even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb daar ook last van.. Bij de kruidvat hebben ze oogdruppels van vsm, tegen vermoeide en branderige ogen. Werkt bij mij heel goed en het is gewoon plantaardig dus kan ook geen kwaad voor je ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de lage luchtvochtigheid van de laatste tijd er aan bijdraagt dat je slijmvliezen wat droger worden.
Heb je lenzen? Dit zou er dan evt ook mee te maken kunnen hebben.
Voor de droge huid rondom de ogen kan je er wel wat Purol op smeren. Dit is vrij zuiver en prikt ook niet, maakt de huis een stuk soepeler.
Als je er last van houdt kan je Oculoheel (homeopatische oogdruppels) gebruiken, die kan je gewoon bij de drogist halen, dat spul werkt echt fantastisch, heb het zelf heel vaak gebruikt bij dit soort problemen (ook bij oogontsteking en zo)
succes!

Toegevoegd na 7 uur:
huis moet huid zijn natuurlijk. snelheidsfoutje