mijn hartslag is in rust soms over de 100 is dit normaal?

vooral in benauwde ruimtes heb ik hier last van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
73.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Claustrofobie?

Het beste antwoord

heb je dit een aantal uren nadat je erg vet gegeten hebt, b.v. na een B B Q, dan is het de werking van je gal.
Maar mogelijk heb je het begin van hyperventilatie, dit is duidelijk stressgerelateerd.
Probeer dan achter de oorzaak te komen, als je het van je zelf begrijpt, is de helft al gewonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik had idd, wat hyperventilatie op een moment.
Ben nu begonnen met begeleid trainen in de sportschool.
Hier werd bij de intake gesprek een complete bodyscan gemaakt, en mijn bloeddruk gemeten.
Ik voel me nu al iets beter.

Andere antwoorden (9)

Nee dit is niet normaal. Als dit echt waar is is het tijd om je huisarts te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is veel te hoog. Ik kan er natuurlijk volkomen naast zitten, maar kan het niet zo zijn dat wanneer je een benauwde ruimte betreedt, je al bij voorbaat denkt dat je hartslag omhoog zal gaan, en daardoor ook inderdaad omhoog gaat omdat je er teveel mee bezig bent? En in rust eigenlijk hetzelfde, je denkt er teveel aan en je hartslag schiet omhoog? Dit is vrij simpel vast te stellen d.m.v. een 24-uurs meting, praat hier eens over met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je gewoon stress of te veel gegeten. Als je geen hart ritme stoornissen hebt is er niet echt iets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel heel hoog ik zou maar even de huisarts bellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je geen zorgen daar zijn medicijnen voor en sporten verlaagt het ook!
Een hartslag van 100 in rust is wel hoog, maar nog niet abnormaal. Je zou wat meer moeten gaan sporten. Dan gaat je hartslag, ook in rust, naar beneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn harstlag is in rust rond de 125 volgens de doktor is het niks om me zorgen over te maken, dus een hartslag van 100 lijkt me niks ernstigs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
normale hartslag is ongeveer tussen 60-80 maar dat kan van persoon tot persoon veranderen;leeftijd ,ziekten,omgeving,... spelen een grote rol.

Of je hartslag in rust soms over de 100 gaat moet je vragen aan je dokter hierover kunnen wij geen oordeel over vellen.Om dit wel te kunnen doen moeten

1. een opleiding geneeskunde achter de rug hebben.
2.We hebben gegevens over je nodig zoals leeftijd,ziekte endergelijke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een normale hartslag heeft bij volwassenen in rust ongeveer een frequentie tussen 60 tot 100 slagen per minuut.

Getrainde sporters in rust kunnen hier behoorlijk onder zitten (45/min) en bij inspanning, angst of stress kan de hartslag wel tot boven de 200/min oplopen.

Dus:
Hoe oud ben je?
Hoeveel stress ervaar je in benauwde ruimtes?
Hoe vaak komt het voor dat die hartslag zo hoog oploopt?
Hoe actief ben je? Hoe is je conditie?

Dat speelt allemaal een rol.

En als je het niet vertrouwt dan is de huisarts de aangewezen persoon voor dit soort vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen hebben nu eenmaal een snellere hartslag dan anderen. Een vriend van mij maakte zich daar zorgen over en ging naar de huisarts. Die vergeleek het hart met de motor van een auto: de motor van een Eend (Citroën 2CV) maakt nu eenmaal veel meer toeren dan die van een Mercedes. Toch zijn het alle twee uitstekende auto's. En ook kun je beslist niet zeggen dat een Eend minder lang meegaat dan de Mercedes...
Plaatje bij antwoord