Hoe kan het dat als je last van je schildklier hebt je dan ook last krijgt van je maag en je darmen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Je vraag is een beetje onduidelijk.Maar je schildklier kan te snel of le langzaam werken.
Je schildklier is heel belangrijk voor je stofwisseling..als die dus niet goed werkt kun je heel veel lichamelijke klachten krijgen.
Mijn schildklier werkte bijna helemaal niet meer, en toen ik daar medicijnen voor kreeg, had ik ook erge maag en darmklachten in het begin..Misschien is dit bij jou ook het geval?Ik slik nu al jaren thyrax en nu heb ik werkelijk nergens last meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je schildklier is een klein orgaan maar heeft een grote invloed op je stofwisseling. Het produceert het schildklier hormoon wat je stofwisseling regelt.
Werkt hij te snel of te langzaam dan ontstaan er vele klachten, last van je darmen kan daar bij horen.
Met medicijnen, nadat je er goed op ingesteld bent heb je vaak minder tot weinig klachten meer.
Maar medicijnen kunnen nooit de werking van je schildklier helemaal nabootsen.
Je lichaam vraagt soms meer en soms minder om het schildklier hormoon, bij medicijnen is dit niet te realiseren, je neemt dagelijks 1 hoeveelheid in, vandaar dat veel mensen toch nog wat klachten houden.
Het is belangrijk om regelmatig je bloed te laten prikken en zeker als je klachten hebt eens een keer extra, in je bloed is goed te zien of er te veel of te weinig hormoon aangemaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt de vraag alsof het een feit is.

Dat klopt niet. Mijn vrouw zit haar hele leven vast aan schildklier medicatie , maar heeft van haar maag en darmen geen last.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schildklier stuurt de werking mee aan van organen. Hetzij langzamer , hetzij versneld, hetzij normaal tempo.
Dit heeft ook invloed op de door jouw genoemde delen van het lichaam..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je schildklier niet goed werkt, dat wil zeggen te snel of te langzaam, dan kun je van heel veel verschillende symptomen last hebben. Zelfs van je gewrichten maar ook van je ingewanden. Dat verschilt per persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maag- en darmklachten zijn meestal niet kenmerkend voor aandoeningen aan de schildklier.