waarom wordt mijn buik in de loop van de dag steeds dikker??

ik heb last van een dikke buik, die in de loop van de dag steeds dikker wordt. smorgens kan ik mijn broek makkelijk dicht krijgen, en in de loop van de dag gaat hij steeds strakker zitten, terwijl ik normaal eet en drink. en savonds na het eten trek ik het liefst mijn jogging broek aan, omdat mijn buik dan super dik is, wie kan mij helpen ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.7K

Antwoorden (7)

"Wie kan mij helpen?"
Wel eens aan een huisarts gedacht?
Het lijkt me namelijk niet helemaal normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je stoelgang ook normaal is zou het kunnen zijn dat je vocht vasthoud... dan is het soweiso zaak even naar de huisarts te gaan..
Mocht je geen normale toelgang hebben dan is het eten van producten die de stoelgang activereni ets wat je maar eens moet proberen..
Kan ook zijn dat je lucht vasthoud door een verkeerde manier van eten: te snel en met grote happen, zonder echt goed te kauwen waardoor je veel lucht binnenkrijgt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt inderdaad niet heel gezond.

Het is normaal dat je buik iets uitzet. Zeker als je buikspieren niet erg ontwikkeld zijn. Je wordt in de loop van de dag vermoeider en je houding veranderd. Je schouders gaan hangen en je buik naar voren.
Ook gaan je organen een beetje hangen en kan er wat gas in de maag en darmen ontstaan.

Is het uitzetten extremer als wat ik hier beschrijf dan moet je echt even naar de huisarts.

Succes en pas op je gezondheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan komen door wat je eet of drinkt.
persoonlijk moet ik niet te veel cola drinken of grof volkoren brood eten, zeker een combinatie van die 2 is voor mij uit den boze. heb het gevoel dat ik dan zwanger ben als ik het wel doe. voedings stoffen kunnen veel doen met je darmen.
S-nachts eet je natuurlijk niet. dus dan komen je darmen tot rust.
maar ook mijn advies is, leg dit probleem eens voor bij een dokter. want mijn lichaam is natuurlijk niet jou lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is normaal dat je buik savonds wat voller is dan s'ochtends. Je stopt er eten en drinken in; en het duurt nou eenmaal even voordat dat verteerd is. Hoe smaller je bent gebouwd of hoe dunner je bent, des te voller lijkt je buik s'avonds in verhouding met de rest van het lichaam. Superdik is natuurlijk ook relatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de huisarts.
het lijken mij je darmen.
buurmeid heeft dit ook, ze denken daarbij ook aan een spastische darm.

ze had ook de wens om zwanger te worden en elke keer als ze over tijd was werd ze schijnzwanger en dikker.
(kan echt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ongeveer hetzelfde en een tijd geleden had ik het vrij extreem. Extreem in de zin dat ik 's avonds wel zwanger leek terwijl dat 's ochtends echt niet het geval was.

En in mijn geval is zwanger worden echt onmogelijk.

Maar omdat ik hormonen gebruik, en die deels door je lever opgenomen moeten worden, ging ik naar de huisarts omdat ik even bang was voor een opgezette lever.
Toen bleek het lucht/gas te zijn en had het te maken met m'n eetpatroon.

Ik at verkeerd, te onregelmatig en de verkeerde dingen (te eenzijdig)

Dus het advies gekregen om echt minstens 3 maal daags te eten, brood en fruit te eten (vezels), en voldoende te bewegen.
En het werkte ook nog. Momenteel een wat luie week en eet ik weer slechter en ik zie het probleem ook meteen weer terug komen... dus ik moet weer terug aan de vezels en regelmaat.