is het erg schadelijk voor kinderen als ze heel vaak veelste weinig slaap krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag het mij ook regelmatig af.
Onze nieuwe bovenburen hebben een dochter ( 9) die s' nachts om half een nog door het huis loop te rennen

Het beste antwoord

Ja , dat is zeer schadelijk voor mensen in het algemeen en kinderen in het bijzonder.
Daarom mocht Laura Dekker NIET alleen over de wereld zeilen.
Tijdens de slaap wordt je "harde schijf"opgeschoond en herstelt je lichaam zich.
Een mens is namelijk niet gemaakt voor continue-bedrijf.
1/3 slaap, 1/3 werk/ 1/3 verzorging en ontspanning.
De meeste mensen met functioneringsproblemen houden zich niet aan deze regel.
Werk en verzorging kunnen door elkaar lopen, niemand
die 8 uur werkt is daar continue mee bezig.
70% van je werktijd werkt men gemiddeld, de rest is
vaak een vorm van verzorging en ontspanning, ook dat leuke gesprek met je collega onder werktijd.
Maar even terug naar kinderen en slaap, dat hebben ze net zo hard nodig als goed eten en echte liefde.
Als ze te lang gamen, zet er een schakelklok tussen.
Alle goeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Absoluut. Slaap hebben kinderen, maar ook volwassenen heel hard nodig. Niet te weinig, maar ook weer niet te veel.
14 jaar geleden
Ja dat is heel schadelijk...

Waarom is slapen nodig, voor iedereen?

De chauffeur treedt uit naar zijn thuis... Daar leeft hij en daar neemt hij een hele grote hap levensenergie en duikt onder in dit leven... Als die levensenergie op gebruikt is in zijn auto, dan moet hij terug om weer naar levensenergie te happen, daar waar de chauffeur thuis is...

En daarom moet je slapen, dat wist je niet hé...

En ik vermoed dat je het ook nooit geloven zal, maar ik weet dat het waar is... Wat ben ik voor een weter als ik dit allemaal niet weet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja is slecht voor de gezondheid en de ontwikkeling van kinderen. voldoende slaap heeft iedereen nodig.
Wat voldoende is is per persoon erg verschillend, maar aan kinderen kan je duidelijk merken wanneer ze te weinig slaap krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kinderen te weinig slapen is dat niet alleen vervelend, maar ook schadelijk. Want dan groeien ze minder hard, leren slechter en verliezen ze hun weerstand. Waarom op tijd naar bed gaan zo belangrijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al ,de kinderen krijgen heel vaak veel te weing slaap.
Natuurlijk is dat schadelijk net zoals veel te weinig eten krijgen ,of veel te weinig drinken,slaap is een eerste levensbehoefte en door die kinderen de slaap te ontnemen ben je in feite bezig ze te verwaarlozen of te mishandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer schadelijk, het klinkt een stuk onschuldiger dan het lijkt!
Op het moment dat een kind slaapt, verwerkt het alles wat het die dag geleerd/gehoord/gedaan heeft. Het is een stukje ontwikkeling. Kinderen hebben dan vaak ook veel meer te verwerken dan een volwassenen, daarbij moet een kind natuurlijk ook weer genoeg energie opdoen om de voldende dag weer genoeg energie op te kunnen nemen.
Als een kind moe is ( door te weinig slaap) is de concentratie een stuk minder waardoor het minder informatie op kan nemen. Ook belemmert het de groei en weerstand van een kind. Voor volwassenen geldt dit natuurlijk ook maar vaak wel in mindere mate.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit is schadelijk. Iedereen heeft slaap nodig. De een meer dan de ander en een kind meer dan een volwassene. Kinderen zijn in de groei, niet alleen lichamelijk maar ook vooral geestelijk. Om informatie te verwerken hebben je hersenen slaap nodig. Wanneer je vaak weinig slaapt zul je dit gaan merken aan weinig weerstand, weinig concentratie, moe, hangerig en humeurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja is heel erg schadelijk, als je slaapt is je lichaam zich als het ware weer aan het opladen voor de nieuwe dag.
En dat heb je gewoon nodig.

Het is belangrijk voor het lichaam om dat soort dingen af te maken

voor toelichting zie ook de andere antwoorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen voor kinderen,maar ook voor volwassenen is dat erg schadelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, is dat slecht. Hun groei en ontwikkeling gaan grotendeels 's nachts door. ook kan het lichaam dan herstellen van de dagelijkse bezigheden.
Goede nachtrust is voor iedereen van belang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen voor kinderen. Een slaaptekort is voor ieder mens op termijn schadelijk.