Nordic walker of crosstrainer?

Hoi allemaal, ik wil graag een apparaat voor thuis aanschaffen zodat ik met "elke dag een beetje" mijn BBB (weer) steviger krijg. Door medicatie ben ik nu geforceerd in de overgang waardoor ik nu toch wel wat aan extra beweging moet doen om het weer strak te krijgen. Een (stil) apparaat is voor mij een goede oplossing aangezien ik de discipline niet heb om oefeningen te doen, of de mogelijkheid om naar een sportschool te gaan. Thuis, lekker voor de tv is echter een prima alternatief voor mij! Weet iemand mij te vertellen welke van de twee genoemde opties het beste zou zijn om BBB te trainen? Het gaat mij dus niet om het afvallen, maar om het weer opbouwen van mijn conditie en een strakker lijf. Mijn eten en drinken worden overigens netjes periodiek beoordeeld door een diëtiste, dus daar is niets mis mee...Dank alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik zelf heb een crosstrainer en ben hierdoor (en gezond eten natuurlijk) vorig jaar 25 kilo afgevallen. Nu gaat het jou hier niet om, maar je kunt het natuurlijk minder extreem dan ik oppakken.
Ik zat er om de dag een tijdje op, op het laatst hield ik zelfs 60 minuten vol zonder te stoppen op een redelijk hoog tempo. Met een crosstrainer heb je het voordeel dat het echt voor al je delen van je lichaam goed is, terwijl je dit niet door hebt. Niet alleen de buitenkant, maar ook voor je organen. Alles komt geleidelijk in beweging. Ook is het een voordeel dat je er geen spierpijn door krijgt! Een nadeel is dat het snel verveelt en ik er nu niet meer aan moet denken om er op te staan. Maar dit kan ook aan jezelf liggen.
Mijn advies is: ga een keer naar een winkel die sport apparaten verkoopt en laat je informeren, zo kunnen de mensen die er verstand van hebben rekening houden met je eisen en wensen en je een goed advies geven. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou vooral iets dan wat je leuk lijkt, anders houd je het nooit zo lang vol. Daarbij kan je ook rekening houden met het feit dat nordic walking (over het algemeen) buiten plaatsvindt (met oog op de regenachtige herfst) en een crosstrainer binnen staat.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik al jaren een crosstrainer. Met dit apparaat gebruik je heel veel spieren in je lichaam tijdens gebruik. Kun je prima voor de tv doen.