Wat is voedsel dat minder energie oplevert dan het je kost?

Ik heb ooit iets op Biologie gehad dat verteren van voedsel energie kost.
Betekent dit dan ook dat er dingen zijn die je kunt eten die meer calorieën kosten, dan dat er uit de vertering wordt gewonnen?

Zou het mogelijk zijn om een dieet uit dit soort voedingsmiddelen op te bouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Misschien heb je iets aan het lijstje hieronder.

BELANGRIJK: Voor je hier iets mee gaat doen, lees de waarschuwingen op de pagina waar dit vanaf komt:

"Lijst van voedingsmiddelen
Indien je alle bovenstaande punten hebt gecontroleerd kunnen we overgaan tot de lijst van voedingsmiddelen.

* Aardbeien
* Ananas
* Andijvie
* Appels
* Asperges
* Aubergine
* Bietjes
* Bloemkool
* Bosbessen
* Broccoli
* Citroenen
* Cranberry’s
* Frambozen
* Grapefruit
* Groene Bonen
* Groene Kool
* Knoflook
* Komkommers
* Mandarijnen
* Uien
* Papaja’s
* Pruimen
* Radijsjes
* Rapen
* Selderij stengels
* Selderij wortels
* Sla
* Spinazie
* Tomaten
* Tuinkers
* Veldsla
* Wortelen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meest uitgebreid :)
Wist niet dat het bij zoveel voedingsmiddelen gold!

Andere antwoorden (6)

O.a. champignons kosten meer energie om te verteren dan ze opleveren
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik maar denken dat Champignons een vleesvervanger waren!
Bleekselderij kost je meer energie om het te verteren, dan je er voor terugkrijgt... Dus heeft een negatieve calorie-balans...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat een soort brood, waarvan ze zeggen dat het meer calorien kost om te verteren dan er in dat brood zelf zitten. Ik weet helaas niet hoe het heette....
Ik vond het zelf overigens niet echt lekker brood, rare structuur en rare smaak. Maar wie weet wen je er wel aan. Als ik degene spreek bij wie ik het toen gegeten had, zal ik vragen hoe het heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja bijvoorbeeld sla. Moeilijk verteerbaar maar weinig calorieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uien, komkommers, tomaten. Veel rauwkost volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf een dieet opbouwen brengt het risico met zich mee dat je bepaalde stoffen onvoldoende krijgt.
In het algemeen verbruikt rauwkost met energie dan het opbrengt.
Een goede diëtist kan je ongetwijfeld verantwoord verder helpen.