Ik ben ben gevallen. Nu zat er net een vlieg op de wond, kan dat kwaad.

Ik heb wel eens van die enge verhalen gehoord dat ze dan eitjes leggen. Is dat waar. Of eten ze bloed ofzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.5K

Antwoorden (2)

Nee, een vlieg eet alleen bloed van mensen, ze leggen alleen eiren op stille water of een natte plek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou me er geen zorgen over maken. ik weet niet hoe lang de vlieg er zat, maar denk niet dat je hem lang hebt laten zitten ;). Er is alleen een kleine kans dat ze een infectie veroorzaken, omdat vliegen overal opzitten. Van hondenpoep tot jouw wond, maar als jij een normaal immuunsysteem hebt, kan dat geen kwaad. Nog beter, dat soort dingen versterken je immuunsysteem alleen maar. Als je je echt zorgen maakt kun je het altijd nog ontsmetten met jodium of dettol bv.