Oog en huid irritatie. (1000+ PPM dodelijk)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal er aan liggen.

Door de bewegingen van het water komt het chloor in het water vrij en komt in de lucht terecht, dit uit zich in de bekende chloorlucht. Als er teveel chloor in het water zit, komt er veel meer in de lucht terecht. Dit uit zich vaak in problemen met de luchtwegen. Het chloor in het water kan zorgen voor geirriteerde ogen en slijmvliezen, alhoewel geirriteerde ogen vaker veroorzaakt wordt door vuildeeltjes in het water. Maar ook eczeem en andere huisproblemen worden er wel genoemd.

Maar een keer zwemmen in een bad met teveel chloor is niet heel erg, hoogstens dus dat je last van ogen kunt krijgen (vaak ook afhankelijk van hoe schoon het water is) en het idee dat je eigenlijk niet genoeg lucht in kan ademen. Van dat laatste zal je meer merken als je serieus traint, dan wanneer je aan het relaxen bent. Daarnaast ligt het er ook weer aan of je in een binnenbad of buitenbad zwemt, aangezien het chloorgas in een buitenbad beter verdwijnt.

Kortom: te veel chloor kan zorgen voor ademhalingsproblemen, geirriteerde slijmvliezen en ogen en eventueel huidproblemen. Maar houdt er rekening mee dat af en toe badderen in water met teveel chloor wel kan.