Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kreeg een schock van een lichtfitting dat aan stond, kan dit kwaad?

Duurde misschien 1 seconde voor ik mijn hand wegtrok en de elektriciteit zichzelf uitschakelde op de begane grond. Voelde de schok in mijn onderarm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
792

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo te zien leef je nog. Gefeliciteerd. Nee, je zult er geen blijvende schade van ondervinden. Maar probeer er geen hobby van te maken, de volgende keer kan het slechter aflopen.
(Lees meer...)
escape
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoiets kan op het moment zelf gevaarlijk zijn, maar als je er niet meteen last van hebt gehad, is het gevaar verder geweken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou niet de eerste zijn die geëlektriseerd wordt en denkt dat er niets aan de hand is en de dag erna niet meer wakker wordt. Na een elektrisering steeds een arts raadplegen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de stroom door uw linker arm via uw voeten naar de aarde stroomde is het gevaarlijk omdat die dan door de hartstreek is gegaan. Met een verliesstroomschakelaar van 30 mA is er niets aan de hand, met 300 mA kan u al hartritmestoornissen krijgen en dus beter een dokter opzoeken voor alle zekerheid.
Als het via uw rechterarm dezelfde weg volgde is de kans zeer miniem dat er schade is, zelfs met een 300 mA.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding