Word je stem weer hoger nadat je de baard in de keel hebt gehad?

een kleine 3/4 jaar geleden kon ik gewoon goed en ook hoog zingen. Nu heb ik de baard in mijn keel en ik heb mijn dieptepunt bereikt (hij word niet lager). Dit is erg hinderlijk voor mezelf (ik hou van zingen en wil er iets mee gaan doen) maar nu is mijn vraag, zal mijn stem weer hoger worden nadat het weg is of gaat het 'hese' effect alleen weg? Want mijn stem is voor veel liedjes net 1 of 2 tonen te laag..

alvast sorry voor de catagorie ..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ne, meestal gaat je stem van jongenssopraan naar hoge tenor, naar soms nog lager en dat proces is onomkeerbaar, tenzij je een medische ingreep laat plegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet vanzelf, je kunt het wel trainen door op een andere manier je stembanden te gebruiken.