wat betekent de gele kleur van de oogbol bij iemand ?

als ie moe is of zo ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.4K

Het beste antwoord

Een gele kleur van het oogwit "kan duiden op overmatig eiwit in het oog, een verminderde werking van de lever, hepatitis (leverontsteking), galstenen of galblokkade, bijwerkingen van bepaalde medicijnen en/of een verstoorde stofwisseling van vitamine B 2."
Gekopieerd uit:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/3011-oogproblemen-en-oogaandoeningen-middelen-tips.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in aanvulling daarop: het is een reden om naar een huisarts te gaan, zo kunnen grotere klachten op tijd voorkomen worden of aangepakt.
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Cypertje; dat had ik er inderdaad even bij moeten vermelden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zal ik hem doorgeven... thx jo

Andere antwoorden (1)

Ik zal een aanvulling geven op mijn voorganger:

Het kan nl ook duiden op bloedarmoede of geelzucht.
De gele kleurstof die de kleur veroorzaakt is meestal bilirubine, een afbraakproduct van de heem-groep in hemoglobine.