Is flauwvallen gevaarlijk gezond, of ongezond?

Toegevoegd na 18 uur:
Ik bedoel eigenlijk flauwvallen voor de lol, of het gevaarlijk is? Zomaar daarvoor heb je een trukje toch...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Amadea
11 jaar geleden
Aangezien dat een activiteit is waar degene die er last van heeft weinig tegen kan doen is het een aandoening. En dus niet iets wat je kunt doen of laten omdat het wel of niet gezond is. Vreemde vraag dus.
Ritsuka
11 jaar geleden
Flauwvallen is vaak wel een teken dat er iets niet helemaal in orde is, dus laat het wel onderzoeken als het vaak gebeurt.

Het beste antwoord

Dat hangt af van de omstandigheden.

Flauwvallen kan een teken zijn dat er iets mis is in het lijf , in dat geval is het flauwvallen ongezond maar wel een signaal waar je wat aan hebt.

Flauwvallen kan gezond zijn wanneer je bv zuurstoftekort hebt om wat voor reden dan ook: Je lichaam gaat in ruststand en je valt flauw. Op die manier kan het zuurstoftekort weer worden aangevuld.

Flauwvallen kan gevaarlijk zijn, wanneer het je overkomt in het verkeer of bv bovenaan een trap, etc.

Kortom: Flauwvallen kan allerlei oorzaken hebben. Soms een goede indicatie tot een andere ziekte of aandoening, soms een beveiliging van je lichaam, en soms alleen maar omdat je bv te weinig gegeten hebt of niet tegen de warmte kan of teveel gezopen hebt.

Feitelijk kun je bij flauwvallen dus niet zomaar spreken van 'gevaarlijk, gezond of ongezond'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het flauwvallen op zich niet, zolang je niet met je hoofd op de harde grond of een uitsteeksel terecht komt. Het is veel belangrijker te weten waarom je flauwvalt, en hoe gevaarlijk die oorzaak is. Vaker flauwvallen dan naar de dokter om bloeddruk te laten meten en wat andere testen waarvan de dokter resultaten van zal willen weten

Toegevoegd na 1 minuut:
niet ongezond dus maar gezond is het zeker niet , de oorzaak tenminste
anneliez
11 jaar geleden
Flauwvallen is gevaarlijk. Daar is GEEN ENKELE uitzonderling op. Bij het flauwvallen heb je zuurstok tekort. En een zuurstoftekort zorgt voor een (minimale) hersenbeschadiging.

Flauwvallen geeft altijd een probleem aan in het lichaam. De oorzaak kan schadelijk zin.

In volstrekte medische wetenschap, kan worden vastgesteld dat flauwvallen gevaarlijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt ervan af. Je kunt flauwvallen door warmte, suikertekort, ijzertekort, zuurstoftekort en andere tekorten. Je kunt ook flauwvallen door verschrikking of als iets je teveel wordt. Je kunt flauwvallen als je zit, staat of zelfs al neerligt. Flauwvallen is niet gezond, voor geen enkele reden. Tenzij je zodanig schrikt omdat iemand je ten huwelijk vraagt of zo (haha). Zolang je niet hard valt, of op een harde grond, is er niet veel schade aan je gezondheid buiten de reden waarom je flauwvalt. Dus flauwvallen is ongezond.
Bronnen: