Kan je ook jezelf verbieden om te huilen, en hoe?

Ik huil heel veel, echt heel veel. Vooral bij mn vriend, maar hij begint zich er steeds meer aan te irriteren. Ik kan al om de kleinste dingen huilen, en wil er zo graag mee stoppen. Mijn baas heeft ooit gezegd, je moet je tranen voor de ergste dingen bewaren. Hoe kan ik zorgen dat ik minder huil, en vooral bij hem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

somige mensen zijn nou eenmaal snel emotioneel. daar kan je niet altijd wat aan doen.

maar het kan ook zijn dat je bepaalde dingen hebt meegemaakt die je niet goed kan verwerken,
of waar je niet meer uitkomt.
misschien is het dan verstandig om hulp te zoeken en te praten met iemand die je echt kan helpen.

als je voelt dat je moet gaan huilen en je wilt het niet moet je misschien even afleiding zoeken. even naar buiten. of een muziekje luisteren ofzo
13 jaar geleden
Zit je niet lekker in je vel?
Misschien zou je eens de hulp moeten inschakelen van een psycholoog.
Die kan je helpen je emoties te ontleden, te verwerken en onder controle te krijgen.
Vraag eens een verwijzing bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent gewoon heel gevoelig voor emoties, daar kan je niets aan doen, je zou wel bij je eigen kunnen afvragen"moet ik hier wel om huilen!
je vriend weet hoe je bent, en dat je gauw huilt, misschien je niet zo mee laten slepen...
en sterker worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn je emoties, en die horen bij je!
Zolang je er zelf geen last van hebt?