Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben betablokkers effect op narcisten?

Ik zou graag willen weten of een (verborgen) narcist hierdoor minder gaat schamen om zijn omgeving of iets dergelijks bij het slikken van betablokkers?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan wel een deel helpen om zenuwen te lijf te gaan, in geval van een paniekstoornis/aanval, maar voor zo iemand kun je beter opzoek gaan naar een medicijn dat meer gericht is op de angst, zoals een SSRI of benzodiazepinen

Toegevoegd na 1 minuut:
Duidelijk antwoord: ja, deze kunnen effect hebben op hen, maar dat effect zal niet heel groot zijn als er sprake is van angst, in plaats van paniek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kenmerk van mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is eerder manipuleren van de omgeving dan schaamte. Sterker nog, deze persoon voelt zich superieur aan de omgeving, heeft dat nodig om zich "goed" te voelen. Ik kan me niet voorstellen dat betablokkers dit stevig verankerde mechanisme zullen beinvloeden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag gaat over een verborgen narcist, deze is anders en komt de schaamte meer aan bod.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mijn ervaring juist dat mensen met deze stoornis op het eerste gezicht vaak prima functioneren: welbespraakt, charmant en lijken autonoom. Verborgen dus. Wie een relatie opbouwt met deze personen ervaart iets heel anders. In het gunstigste geval wordt er afstand genomen, want meegezogen worden in een dergelijke relatie is uiterst bedreigend.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding