Stomen, werkt dat ook als je niet meer door je neus kan ademen?

Mijn hoofd zit echt vol, als ik maar licht voorover buk, dan krijg ik knallende hoofdpijn boven mijn wenkbrauwen.

Nu werd mij geadviseerd om te stomen, maar als ik die stoom probeer in te ademen, lukt dat niet want mijn neus zit potdicht, en snuiten haalt ook niets uit.

Wat zou je nog meer kunnen proberen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo te horern zitten je sinusholtes goed vol. Vaak helpt stomen of douchen (flink warm) Wat ik doe is neusspray gebruiken, de gezwollen slijmvliezen in de kanaaltjes in de holtes sluiten deze af, zodat de rommel er dus niet uit kan. Deze druk in de holtes voel je als hoofdpijn. De neusspray laat de slijmvliezen slinken zodat de druk in de holtes verdwijnt. Voorzichtig snuiten voorkomt dat je de holtes weer volblaast met snot. Komt het vaak voor of duurt het lang, dan kunnen er poliepen in deze holtes zitten die veel lijden kunnen veroorzaken. DOKTER NIET TE LANG ZELF, GA DAN VIA HUISARTS NAAR DE KNO-ARTS. De behandeling is soms wat lastig, het leven wordt echter daarna een stuk leuker. Succes en beterschap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100