Ik zou zeggen, met respect, net zo als je dat hoort te doen met alle mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad!!! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:)))) +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk! plus

Andere antwoorden (3)

Er zit nog enig verschil tussen of die persoon het "denkt" beter te weten, of het ook in werkelijkheid beter weet. In het laatste geval kan je gewoon zeggen: Oké, jij hebt gelijk. Punt, klaar. Maar in het eerste geval heeft het vaak geen zin om er tegenin te gaan. Negeren is dan een goede optie. Laat 'm/'r maar denken, wij weten wel dat het anders is.
In beide gevallen is het niet verstandig om een welles-nietes erop te laten volgen. Dat eindigt altijd voor iemand vervelend.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je denkt dit zeker te weten...? ....... grapje ....... (°_^)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is zo: plus!
Heel eenvoudig, van zodra een discussie dreigt te ontaarden (of liever nog eerder) zeg je gewoon: "dan zoeken we het op!" (je moet daar gelukkig niet meer voor naar de bibliotheek zoals vroeger).

Deze oplossing is voor beide partijen interessant. 1 van beide krijgt gelijk en is nu ook zeker van zijn stuk. De andere partij heeft wat bijgeleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door aandacht te luisteren en daarna bewust doelgerichte vragen te stellen.
Je herhaalt bijvoorbeeld wat die ander gezegd heeft maar dan in vragende vorm en dan vraag je er bij of je zijn/haar visie correct hebt begrepen.
Zo geef je die ander ten eerste de kans om zijn/haar zegje te doen (hoe incorrect volgens jou ook) en ten tweede confronteer je die ander indirect met zichzelf als je hetgeen jij betwijfelt in vraag stelt.

Uiteraard bestaat er een kans dat die ander dit niet in dank afneemt maar laat dat niet jouw zorg zijn.

Indien deze tactiek niet helpt dan kan je de ander ook op beleefde doch kordate wijze duidelijk maken dat er nog andere gelijkwaardige meningen bestaan naast de zijne of de hare.

Sommige mensen zijn heel blij met een respectvolle reactie op hun gedrag doch anderen gaan zelfs over de rooie als je jouw reactie duizend maal wikt en weegt.

Dat is dus iets wat je zelf zal ondervinden en als jouw actie, hoe respectvol ook, niet in dank wordt afgenomen dan kan je er nog altijd voor kiezen om minder in contact te komen met deze persoon. Tenzij je bereid bent om jezelf steeds opnieuw te laten overdonderen ;-)

Liefs, Succes en Big Smile van me