Ha, die Bertie;

Een berekende gok: Cuba.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten?...Hansv zegt cuba:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je daar een betrouwbare bron voor, of kwam dit zo maar opborrelen?
Hier de laatst bijgewerkte top-20 uit 2000:

1 France
2 Italy
3 San Marino
4 Andorra
5 Malta
6 Singapore
7 Spain
8 Oman
9 Austria
10 Japan
11 Norway
12 Portugal
13 Monaco
14 Greece
15 Iceland
16 Luxembourg
17 Netherlands
18 United Kingdom
19 Ireland
20 Switzerland
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ie uit 2000 is. Ben benieuwd hoe het er nu mee staat. Wat ik uit eigen ervaring weet is dat de gezondheidszorg in Spanje erg goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ik post die mooi niet want daar klopt vast geen jota meer van in die 9 jaar tijd ;-)
Kon ook verder niks vinden dus +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb in een aantal landen gewoond (1-6-17-18) en ik ben het met de volgorde eens. Nederland is inderdaad ergens onderaan in de lijst.b Frankrijk en Singapore en Malysia zitten ergens bovenin. Frankrijk is terecht als nummer 1 gezet.
Denemarken

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar Nederland doet het ook goed als enige land dat sinds 2005 elk jaar de top drie gehaald heeft.

Het is natuurlijk maar net waar je op let. Maar in deze index worden vrij veel verschillende aspecten meegenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die site geeft geen antwoord inzake de gezondheidszorg, alleen over aspecten daarvan. Zo heb je bijvoorbeeld geen wachtlijsten in Frankrijk. Ik moest in Frankrijk zowel een blaasoperatie (uroloog) als een colonscopie (internist) ondergaan. Mijn huisdokter zorgde dat ik binnen week in het ziekenhuis lag, en dat beide zaken door beide specialisten onder dezelfde narcose werden uitgevoerd. Ik heb 10 jaar in Frankrijk gewoond en gewerkt, dan hoor je van andere nederlanders wel veel verhalen. Allemaal zeer positief.
In Japan wordt men 't oudst... Dus gemiddeld zou ik zeggen: Japan.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Toegevoegd na 3 minuten:
Verder is bijv. in Brunei de gezondheidszorg geheel gratis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brunei#Healthcare
Dus als ze een foutje maken, en bijv. 't verkeerde been amputeren, maakt 't niet uit wie de schuldige is - je gaat gewoon terug voor een gratis amputatie van 't andere been.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmmm.....ik dacht dat het te maken zou hebben dat ze daar veel vis eten:)
Ijsaland.
"Ijsland is het beste land ter wereld om te leven. Dat blijkt uit de jaarlijkse index van de Verenigde Naties, waarin van 177 landen zaken als inkomen, gezondheidszorg en levensverwachting worden vergeleken. Het land verdringt Noorwegen, dat de afgelopen zes jaar de lijst van meest ontwikkelde landen aanvoerde.

Nederland staat net als vorig jaar op de negende plaats".

(nov. 2007)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De cijfers zijn van nov. 2007.
In de scandinavische landen Noorwegen en Zweden schijnt het op dit gebied het best te zijn.
Ik heb daarvan geprofiteerd, ik kreeg een fysiotherapeut die daar wat jaren gewerkt had.
Fysiotherapeutisch zorg kreeg voor mij toen een heel andere definitie.
Deze heeft bij mij een co-morbiditeit ontdekt die de artsen over het hoofd gezien hadden, heeft stante pede met de specialist overlegd en mij voor grote problemen behoedt.
De ze fysiotherapeut vond de gezondheidzorg in Nederland zwaar onder de maat........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frankrijk heeft de beste gezondheidszorg ter wereld en Sierra Leone de slechtste. Dat blijkt uit een onderzoek van de Wereld Gezondheids Organisatie (WHO) naar de gezondheidszorg in 191 landen. Nederland staat op plaats zeventien.

Na Frankrijk staan in de toptien Italië, San Marino, Andorra, Malta, Singapore, Spanje, Oman, Oostenrijk en Japan. Net voor Sierra Leone, in de staart van het klassement, bevinden zich Birma, de Centraal-Afrikaanse Republiek, Congo-Kinshasa, Nigeria, Liberia, Malawi, Mozambique, Lesotho en Zambia. Hoewel de Verenigde Staten het meest uitgeven aan volksgezondheid (8000 gulden per persoon per jaar) staan ze slechts op de 18de plaats. Rusland is 13de, China 144ste. Colombia staat op de 22ste plaats en heeft daarmee het beste gezondheidssysteem van Latijns Amerika. Cuba, geroemd om zijn gezondheidszorg, staat 39ste op de wereldranglijst.

De ranglijst van de WHO is opgesteld aan de hand van vijf criteria: het algemene gezondheidsniveau, met name uitgedrukt in de gemiddelde levensverwachting; de verdeling van de gezondheidszorg over arm en rijk; de mate waarin patiënten tevreden zijn; verschillen in tevredenheid tussen armen en rijken; de verdeling van de kosten van de gezondheidszorg over de sociale klassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit bericht is wel uit 2000. Hetzelfde lijstje als van Antwoordman ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
So what ? +1 ter compensatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu denkt Hassan dat die min van mij komt zeker. Niet dus....... Niet zomaar alles aannemen wat je ziet.
Ik min niet op een antwoord wat goed is.
Naast Hansv's Cuba is ook India bezig aan een grote opmars.

http://www.voorwaarts.net/site/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=163&cntnt01returnid=58

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/12650/Meer_dan_800_honderdjarigen_in_Cuba.html

http://healthgov.net/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok dat dat in Nederland is.