omdat er van rechts geen licht in je ogen komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens naar de opticien. Die kan voor je meten of er iets mis is met de reikwijdte van je blikveld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft ermee te maken dat je kijkhoek niet groot genoeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken komt dat doordat ons blikveld beperkt is. Op een speciefiek plekje op het netvlies zie je scherp. Dit wordt de gele vlek genoemd. Mensen hebben één gele vlek per oog en als je je ogen naar links richt zie je aan de rechterkant minder.

Roofvogels hebben twee gele vlekken per oog en de ogen liggen meer aan de zijkant. Zij hebben hierdoor een breder blikveld.

Neemt niet weg, dat als je heel weinig ziet aan één kant je even naar de opticien kan gaan. Die kan hier ook zonder dat je naar een huisarts bent geweest even naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is maar goed ook. Stel dat je alles zou zien om je heen dan doe je nog meer indrukken op die je allemaal moet verwerken. Je kijkwijdte zal daarom maar een bepaald gebied zijn.