Gaat een infectieziekte altijd gepaard met koorts, malaise, of andere symptomen?

Ik heb nu een dag of vier huiduitslag rond mijn zitvlak (hele kleine, rode, jeukende bultjes/plekjes rond achterkant bovenbenen en billen). Omdat ik net terug ben van een tweeweekse rondreis door Oost-Europa en daar tientallen vreemde toiletten bezocht heb, gaat mijn eerste gedachte uit naar een infectieziekte. Ik heb echter, op de huiduitslag na, nergens last van. Is een infectieziekte in dat geval uitgesloten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K

Het beste antwoord

Nee, dat hoeft niet per se. Zo had mijn dochter een keer hevige luieruitslag, die bleek te worden veroorzaakt door een schimmelinfectie. Zag er niet uit als schimmel, gewoon rode uitslag.
Verder had ze nergens last van, maar het ging ook niet over, totdat ik op advies van de huisarts Daktarin ging smeren, toen was het zo over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

Infectiekans via de wc is te verwaarlozen volgens mij. Ik denk eerder dat je gestoken bent door een of ander ongedierte.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vakantie bestond uit veel drank en extreem weinig slaap; niet erg bevorderlijk voor je weerstand. Bovendien reisde ik van goedkoop hostel naar goedkoop hostel, wat genoeg zegt over de hygiënische staat. Ik zou het zeker niet uitsluiten.
Het lijkt mij eerder een allergie. Maar alleen een dokter kan een diagnose stellen.
Het is iemand anders wettelijk verboden diagnoses te stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag dan ook niet om een diagnose, maar of een infectieziekte altijd gepaard gaat met koorts, malaise, of andere symptomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. een infectie kan ongemerkt verlopen. Een hepatitis A bv, verloopt vaak subklinisch.