Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hebben alle dromen een betekenis?

Ik droom vaak aparte dingen, zo wad ik vannacht een oude man met en hersentumor die de weg keur was en verdwaalde, ik viel door en raam en was dood... Zou dit iets betekenen? Nou is er vandaag wel en oude man die ik kende overleden maar ik denk niet nat dit we zon voorspellingdroom was

Toegevoegd na 1 minuut:
Keur moet kwijt zijn, ik zit op mijn mobiel dus vandaar

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, alle dromen hebben de betekenis die jij er in je wakende bewustzijn aan geeft. Dat betekent, dat je er dan over gaat nadenken en gaat invullen.
Jij hebt deze droom gehad en er sterft vandaag een oude man die je kende. Jijzelf maakt er in gedachten een combinatie van, bedenkt dat het wel of niet een voorspellende droom zou kunnen zijn en geeft dus aan je droom een betekenis.
De vraag is dan, of deze interpretatie van die droom van jou juist is. Had deze man, die vandaag is overleden, een hersentumor, was hij echt de weg kwijt, ben je door een raam gevallen en ben je nu dood?
Wat voor mij wel vaak in dromen tekenend is, dat zijn de gevoelens en de sfeer.
Als ik kijk naar jouw droom, dan zou je bijvoorbeeld in werkelijkheid bang kunnen zijn om dood te gaan (of geliefden om je heen), of om ziek te worden, of om te verdwalen. Vaak verwerk je dingen in je dromen, die in je leven zijn gebeurd, of gevoelens / gedachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dromen hebben geen betekenis. Het zijn fantasieën die door jouw brein bedacht zijn om gebeurtenissen te verwerken. Wat je in je dromen meemaakt heb je voor een heel klein gedeelte in het echt ondervonden, maar doordat het op een wonderlijke manier in elkaar gevlochten zit is het vaak moeilijk om te bedenken waar je iets nou vandaan gehaald zult hebben. Net zoals je schrijft: je kende een oude man en die is overleden. Misschien heb je een stuk in de krant gelezen over een verward persoon die teruggevonden in. Of er was op Goeie Vraag informatie over te lezen. Je weet maar nooit waar het vandaan is gekomen. In jouw droom werd het in elk geval aan elkaar gebreid.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Dromen hebben vaak betekenis, omdat je in je slaap dingen van de dag verwerkt. Ikzelf heb vannacht ook een heftige droom gehad, die te maken heeft met bepaalde dingen waar ik me zorgen over maak. Overdag speelt het een beetje op de achtergrond, maar in de nacht wordt het uitgewerkt tot een uitgebreid verhaal dat wel anderhalf uur leek te duren.

Afgezien van het verwerken zijn er natuurlijk ook mensen die voorspellende dromen hebben. Een vriendin van mij heeft het b.v. vaker. Zij vertelde b.v. van tevoren bepaalde details over het overlijden van haar partner en de begrafenis. Hijzelf heeft zelfs van tevoren een tekening gemaakt van het auto-ongeluk (al besefte hij op dat moment niet waar het over ging).

Dat komt zeker voor, maar meestal gaat het over het verwerken van dingen die gebeurd zijn of gevoelens die je hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb altijd dromen voordat iemand doodgaat die me dierbaar is, ook mijn huisdieren en ik voorspelde hele zwangerschap van een juffrouw van me in groep 6 ofzo maar deze sloeg nergens op, ik heb alleen opa die iets in zijn hersenen heeft en die wss binnenkort langzaam dood zal gaan pffffffft nu hoop ik niet dat het dat is :S

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding