Het kan zijn dat je last hebt van bloedarmoede.
Ook is het mogelijk dat je door omstandigheden heel lang niet in zonlicht bent geweest. En daardoor een bleke huidskleur hebt, terwijl anderen een gezond tintje hebben.
Sommige mensen hebben van nature een heel bleke huid. Zij kunnen vaak niet goed tegen zonlicht. Dat is dan een erfelijke eigenschap.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat je bang bent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan te weinig eten van groente en fruit zijn.
Elke dag 2 ons groente en 2 stuks fruit...waarvan 1 sinasappel of grapefruit moet je wel binnenkrijgen.
Maar kan ook vermoeidheid zijn of te weinig zonlicht .
Misschien te weinig frisse lucht...dus slapen met het raam open.
Beweging in de buitenlucht kan ook een fris kleurtje geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet genoeg vitamine en mineralen binnenkrijgen waarschijnlijk. Of misschien door stress en vermoeidheid? Voldoende slaap, veel groente en fruit zijn de oplossing voor een stralend teintje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang heb je het al? Bovenstaande antwoorden kloppen, maar je kunt het ook gewoon van nature hebben. Of is het alleen een deel van je lichaam. Zo worden mijn eigen armen elke zomer goed bruin, maar mijn hele leven al is mijn gezicht erg bleek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al het bloed trekt uit je gezicht enz om naar de vitale organen gepompt te worden om die in functie te houden, bij een ongeval of erge schrik.