Mag patient op laatste moment operatie weigeren wanneer een dag voor operatie is ? (niet-levensbedreigde operatie)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja dat mag,je moet dan wel een formulier ondertekenen dat je op eigen risico ervan afziet en ontslag uit het ziekenhuis neemt.

Volgens mij mag dat. Iemand kan zich op het laatste moment bedenken. En dan besluiten toch maar af te zien van de behandeling. Lijkt me een goed recht. Het is wel logisch dat als een afspraak gemaakt is, dat de patient dan aansprakelijk is voor de al gemaakte kosten, zoals reservering operatieruimte e.d. Hoe en of hij/zij dat regelt met de verzekering is dan natuurlijk ook eigen verantwoording.

Ja, dat mag. Ik heb het een keer een half uur voor een operatie gedaan. Was al in het ziekenhuis en er 'klaar' voor, kreeg toen mijn bedenkingen. Toegevoegd na 1 minuut: Zie ook reactie die boven die van mij staat.

Al mag het niet, als ik daar een goede reden voor zou hebben zou ik het gewoon doen. Niet als ik een verjaardag mis ofzo.

Van wie zou dat niet mogen? Je bent baas over je eigen lichaam!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100