Hoe komt het dat men bij een hevige lachbui, in de broek plast.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je erg hard moet lachen, niesen of hoesten dan kun je wat urine verliezen doordat je je bekkenbodemspieren niet goed aanspant. Je kunt deze spieren goed zelf traien door oefeningen te doen. Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 30% van de vrouwen die hun bekkenbodemspieren proberen te oefenen, dit niet op de juiste manier doet. De makkelijkste manier om de juiste spier te vinden is als volgt: onderbreek de urinestraal tijdens het plassen. De spier die je hiervoor gebruikt is de pucococcygeus. Dit is de spier die je gaat trainen. Het op deze manier onderbreken van de urinestraal is handig om de juiste spier te vinden, maar is geen manier om te trainen. Andere manieren om de spier te herkennen. Als je probeert een windje tegen te houden, span je ook deze spier. Ook bij het spannen ven je vagina (de spieren) gebeurt met de pucococcygeus. Lukt het je niet de juiste spieren te vinden of twijfel je nog, dan kun je natuurlijk altijd even je huisarts raadplegen. Toegevoegd na 44 seconden: De meeste oefeningen kun je gemakkelijk zelf uitvoeren. Tijdens zwangerschapstraining krijg je begeleiding. Bij problemen, bijvoorbeeld urineverlies, kan getraind worden met hulp van een fysiotherapeut. Bouw de oefeningen langzaam op. Voor komen ten alle tijden over belasting of irritatie van de spieren. De oefeningen dienen dagelijks herhaald te worden. Na ongeveer 2 maanden zullen de resultaten waarneembaar zijn. Geef niet te snel op! Het is belangrijk dat je tijdens de oefeningen alleen je bodembekkenspieren gebruikt. Ontspan de spieren tijdens het inademen en span ze tijdens het uitademen. Let op dat je de spieren span en ontspant zonder daarbij je been-, bil- of buikspieren te gebruiken. De oefeningen kunnen staand, liggend of zittend gedaan worden. Probeer hierin te varieren. Doe de oefeingen twee keer per dag. Begin met de spieren 15 tot 20 keer aan te spannen, houdt de spanning ongeveer een seconde vast. Op dit langzaam op tot 75 tot 100 keer. Als je het bovenstaande bereikt hebt, kun je oefenen de spierspanning langer vast te houden. Dit kun je opnieuw opbouwen van enkele seconden tot een minuut. Tot slot kun je nog oefenen met het uitzetten van de spieren. Bron; http://www.webvrouw.nl/bekkenbodemspieren/ Succes.

Door lachen verslappen je spieren. De spier die je plas tegen houd kan dan ook verslappen.

Dit komt omdat je lichaam OF je lachspieren gebruikt OF je plasspieren, mocht je in de broek plassen bij het lachen dan zijn deze spieren met elkaar in conflict en is fysiotherapie nodig. Blaasvoetbal wil ook nog wel eens helpen, maar dat verschilt per persoon. Ik hoop dat dit niet ter aanleiding was van mijn antwoord op "Is Blobben illegaal?"

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=VsoMWYJ8y7k

Lachten is ritmische spanningsontlating... Maar als de ontspanning te algemeen wordt, spoelt het eronder...

volle blaas en door de druk plas je in je broek.

Dan verlies je de controle over bepaalde spieren,met het natte gevolg.

Lachen werkt zeer ontspannend. Bovendien veroorzaakt het gezonde prethormonen. Als je dan toch al een goed gevulde blaas met zwakke sluitspieren hebt..........

Lachen geeft een verhoogde druk in je buik en als je dan zwakke blaas spieren hebt dan is het misse boel.!!!!!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100