hoe kom je nu echt het snelste van een dichte verstopte neus af?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik ben heel benieuwd naar de antwoorden want ik zit al een aantal dagen te snippen en naar adem te snakken... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja om gek van te worden he?

Het beste antwoord

masseren. Je neus lichtjes(!!) tussen duim en wijsvinger pakken en de oppervlakte van je hele neus masseren. eventueel ook een klein beetje naast je neus en je ogen. Zodra het er erger van wordt doe je het te zwaar.
Elk uur in het begin even doen. In het begin heb je een paar minuten adem. Daarna steeds meer.

Het gaat erom dat je de doorbloeding van je neus stimuleert, en daarvoor hoef je alleen de oppervlakte te masseren. Kost even wat moeite ( 20 seconden is best lang om te doen) maar het is geen medicatie, en je kunt het toepassen wanneer je het nodig hebt en ook midden in de nacht zonder uienstank... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga het zeker proberen en fijn zonder medicatie

Andere antwoorden (16)

Stomen kan verlichting geven. Doe dit desgewenst driemaal per dag, gedurende een kwartier boven een kom heet water (pas op voor verbranding). Toevoegen van kamille, zout of menthol heeft geen zin. Stomen kan ook in de badkamer of douche door de warmwaterkraan open te draaien en de stoom die in de gesloten ruimte ontstaat in te ademen.
Het druppelen of sprayen van zout water in uw neus kan verlichting geven. U kunt de zoutoplossing zelf maken. Strooi hiervoor een afgestreken theelepel zout in een limonadeglas gevuld met lauw water. U kunt een paar keer per dag (of zo vaak u prettig vindt) druppelen of opsnuiven. De zoutoplossing is ook kant en klaar (als druppels of spray) bij de drogist of apotheek te koop.
Stomen of gebruik van een zoutoplossing kan geen kwaad, maar heeft geen invloed op het herstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn neus echt dicht zit en ik er benauwd van word, zweer ik bij otrivin .... pffff wat een opluchting als ik dat kan opsnuiven. De slijmvliezen slinken meteen, met als resultaat dat ik meer lucht heb.
Er staat wel bij dat je het niet langer dan een week mag gebruiken. Maar zolang duurt een verstopte neus nooit (bij mij tenminste).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waardoor is je neus verstopt geraakt? werk je in stoffige ruimtes? in dat geval goed je neus snuiven...

of door verkoudheid ?

wil je mijn versie hiervan weten?

ok dan, als ik er niet meer vanaf kwam en het zo lastig vond dronk ik een halve fles wisky (kan ook iest anders zijn met hoog alkoholpecentage), natuurlijk werd ik er dronken van, een dag erna doorslapen en dan was alle verkoudheid verdwenen... (neem wel een snipperdag als je werkt)

maar hopen dat je niet vaak verkouden bent/ wordt, dan krijg je er een problem bij als je deze theorie er op nahoud...

Attentie!! is wel serieus hoor, Pas op met alkohol, alcohol maak meer kapot dan je lief is, (zeker ook de bakterien van je verkoudheid)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te puffen met otrivin neusspray. Je mag dit niet langer dan een week achter elkaar gebruiken, maar meestal is je kwaal dan verholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ammoniak... Je valt er bijna bij neer, maar je neus is zeer snel open...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou joh, pure Ammoniak inademen/opsnuiven lijkt mij zeer ongezond Xinix...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer ongezond, maar je neus is wel open... En daar ging het toch om of niet?
Neusspray met het stofje xylometazoline.
Je mag het niet langer dan een week achter elkaar gebruiken maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout water opsnuiven en veel rode pepers eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Werkt bij mij als een tierelier.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, zout water opsnuiven, gaat je neus meteen van los +1
Snuffel
14 jaar geleden
tnx voor de plus.
Wat bij mij heel goed werkt, is dit spul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snij een ui in twee.Leg die naast je bed.Gebruik fysiologisch water.Als dat niet helpt, in elk neusgat een pufje nasonex, maar let op er zit cortisone in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nasonex is toch alleen op recept verkrijgbaar...?
En het is een anti-allergie spray, dus niet voor verkoudheid.
Een erg goed middel bij een verstopte neus is: Breng een kopje water aan de kook, en voeg er een paar theelepeltjes keuekenzout aan toe. Laat afkoelen en druppel het meermaals daags in beide neusgaten. Prikkelt in het begin wel wat, maar een -zéér- efficient middel tot verlichting/genezing van een verstopte neus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mespuntje zout in een kopje met lauwwarm oplossen en dat opsnuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dampen met heet water met daarin een druppeltje menthol.
Ook Dampo wil nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spoelen met zout water.
een half theelepeltje zout in lauw water.
een neusgat dichtduwen, zout water opsnuiven
dan de andere.
ook helpt stomen met een doek over je hoofd
niet te heet! water met een schepje Vicks.
geeft ook 'lucht'. succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De goedkoopste en meest efficiente methode is aan de strandlijn wandelen. Dank zij de zoute zeelucht is je neus in een minimum van tijd ontstopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt verschillende keren gezegd dat Otrivin e.d. inhalers helpen; dat is in feite ook zo, ze helpen zelfs heel snel, maar het probleem is echter ook, dat je er binnen de kortste keren niet meer buiten kunt, omdat het de volgende dag ( meestal na een uur of 8) een anti-reactie geeft; je slijmvliezen zijn dan nòg meer gezwollen dan daarvoor, waardoor je nog sneller weer opnieuw naar de inhaler grijpt. Ik zeg dit uit ervaring, ik ben maanden "verslaafd" geweest aan Otrivin;had het op het laatst stik benauwd, daar kwam ik alleen vanaf met Otrivin, kreeg het daarna nóg benauwder... ik kwam er uiteindelijk weer vanaf door drie dagen te leven met een volledig dichte neus, (echt POT DICHT) (elke neiging onderdrukkend om te sprayen, dus lekker slapen ho maar.....) en zout water te snuiven. Otrivin tast op de lange duur je slijmvliezen vrij ernstig aan, dus wees er voorzichtig mee! Het middel van Vogel, dat ook werd aangeraden, heeft die schadelijke en verslavende werking niet, al zul je iets minder snel verlichting voelen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aaah dat gevoel ken ik..als mijn neus verstopt zit word ik onwel! krijg het benauwd zelfs hyperventilatie
zelf gebruik ik al 20jaar nesivine.ja het mag niet langer dan...iedere x als ik naar de apotheek ga herhaalt hij het en hij moet er zelf om lachen,soms zeg ik al zelf..ja ja niet langer dan 20ja,hee
toen ik zwanger was was ik bang dat het schadelijk kon zijn,dus bevroeg ik me bij de gyneac..de aderen zouden ervan vernauwen en de kleine zou minder voeding en vitamine binnekrijgen en zou lichtgewichtig geboren worden!! ach als het dat was ten opzichte van mijn verstopte neus was ik wel tevreden geweest met een baby van 3kg bvb. ja ze woog 3.960 en was 52cm.was ze dan een reuzekind geweest zonder nesivine?? wat een bla bla.geen een geneesmiddel mag je lang gebruiken,maar sterf je ervan? boh..als ze zeggen dat je er 1,2jaren minder van leeft is het mijn open neusje wel waard.liever 2jaar minder leven met een open neus dan 50jaar te leven met een verstopte neus.sterven doe je er niet van.ik gebruik het dus al meer dan 20jaar en heb er geen hinder van.wie weet van wat ik zal sterven.van het roken zeker??? ;-)