Weet iemand een oplossing om het hoofdkussen bij het slapen koel te houden? Vooral bij warme nachten blijft zo'n kussen zo warm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Een zogenaamd Hittepit-kussen kun je in de magnetron doen als je bijvoorbeeld last van je spieren hebt. Maar deze werkt ook erg goed koud, uit de vriezer! Doe hem dan wel in een zakje om te voorkomen dat hij vastvriest aan eventueel ijs in de vriezer. Onder je kussen leggen en zo heb je voor een aantal uren een heerlijk koud kussen! Het kussen is verkrijgbaar bij verschillende drogisterijen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt het kussen dan niet keihard?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, er zit namelijk geen vocht in het kussen. Daarom ook in een zakje zodat dit ook niet kan gebeuren. Het kussen is gemaakt van schoongemaakte, gedroogde kersenpitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aah, oké! Dank voor je uitleg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Glaasje bedankt. Ga ik zeker proberen. Heb er ook last van. In de winter wil ik juist wel een warm kussen en bed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Glaasjewater, Dank je wel voor deze handige oplossing. Ik heb toevallig zo'n hittepit-kussen in huis en ga deze nu ook voor dit doel gebruiken.

Andere antwoorden (5)

Het maakt veel verschil van welk materiaal het kussen gemaakt is. Kunststof is warm en benauwd. De koelste kussens zijn gevuld met kapok, en er zit een Outlast (climate control) sloop omheen.
Amadea
11 jaar geleden
Probeer je kusse eens omtedraaie halfer wegen de nacht
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1zin, drie omroepmedewerkers en 1 woord waar een letter extra staat. 9 woorden waarvan de meeste fout geschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Netjes niels. Misschien spreekt hij/zij nog niet zo goed NL of iets anders. Maar probeerde wel antwoord te geven. Daar gaat het om vraag en antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee nee vijf van de negen woorden zijn goed, dus niet de meeste fout ;) en wat zijn omroepmedewerkers?
Steenuiltje
11 jaar geleden
++! Niels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Bep. Ik heb heel vaak dat mijn telefoon niet meewerkt. Dan staat er iets anders. Autocu je blijft er om lachen haha
Leg een grote, een paar keer samengevouwen badhanddoek op je kussen. Dat isoleert en absorbeert ook eventueel nachtelijk zweten op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb m wel es in de vriezer gestoken een uurtje was dit en voor bedtijd uit genomemn wilde best goed gaan
11 jaar geleden
Heb zelf van de volgende oplossing gebruik gemaakt,een boekweitkussen,en dat bevalt goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor deze tip. Ik heb op boekweitkussen.nl gelezen dat zo'n kussen ook voor mensen met nekklachten aan te raden is. Sla ik ineens twee vliegen in één klap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan nog even googlen waar je zo een kussen het best kan kopen,want de prijzen willen nogweleens verschillen,ik had zelf destijds twee boekweit- kussens voor rond de 55euro,weet alleen niet meer waar,maar dan heb je wel een richtlijn succes ;) Marina
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, ik ga op zoek.