kan prednison helpen bij besmeting met covid-19 en is hier al onderzoek naar gedaan?

Is hier al onderzoek naar gedaan aan gezien de symtomen erg lijken op longonsteking

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Het zou kunnen. Sommige artsen in China en Japan gebruiken al steroïde medicijnen om coronaviruspatiënten te behandelen.
De Wereldgezondheidsorganisatie zegt dat ze dit niet mogen doen, behalve bij klinische onderzoeken. Daarbij wordt het middel op menselijke proefpersonen getest.
SimonV
4 jaar geleden
De vraag wordt gesteld met BIJ BESMETTING, maar je moet nu uitgaan van TEGEN de besmetting en NA de besmetting. De corticosteroïden helpen NIET tegen de besmetting. De corticosteroïden worden wel ingezet om de gevolgen van de besmetting zoals de longproblemen (aantasting longblaasjes) te genezen en te verlichten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
De vraag gaat niet over tegen besmetting maar bij besmetting: als of nadat je besmet bent.
Bijvoorbeeld: in dit overzicht staan alle symptomen die voorkomen BIJ besmetting:
• Neusverkoudheid
• Keelpijn
• (Droge) hoest
• Slijm ophoesten
• Moeheid
• Spier- en gewrichtspijn
• Hoofdpijn
• Lichaamstemperatuur tot 38 graden
https://www.nu.nl/coronavirus/6038167/dit-zijn-de-symptomen-van-het-coronavirus.html
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SimonV
Mag geen woordspel worden. Symptomen vind je NA besmetting (mag je BIJ besmetting noemen; is dus ALS je besmet bent) maar de corticosteroïden worden ingezet NA constatering van de symptomen om deze te verlichten. Verder hebben wij helemaal gelijk.