Kun je aangifte doen VOORDAT iemand je slaat?

slaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand je bedreigt, kan dat zeker.

Het beste antwoord

Je kan geen aangifte doen van het SLAAN. Je kan, als hij of zij heeft gedreigd je te slaan, wel aangifte doen van BEDREIGING.
Antoni
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat heeft dat meisje gezegd tegen me. dus dan kan ik wel aangifte doen wegens bedreiging, want ze zei: jou;n gezicht is straks meer verkankerd dan die van mij, en ik ga je slaan enzo.

Andere antwoorden (3)

Kan wel, maar er word niets mee gedaan. Heel stom, maar ze zullen je hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je eerst geslagen moet worden. Wel kun je vast melding maken, zodat als het escaleert, ze er van op de hoogte zijn en dus eerder in actie zullen komen. Als ze je bedreigd hebben te slaan kun je wel aangifte doen van bedreiging. Aan de hand van de ernst van de bedreiging zal worden bekeken of ze direct in actie gaan komen of niet. Als er meer mensen gehoord/gezien hebben dat je bent bedreigd, is het aan te raden deze ook aangifte te laten doen, of iig een verklaring af te laten leggen. Zo sta je sterker en komt de politie eerder in actie, want anders is het jou woord tegen het woord van de eventuele bedreiger ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar niemand zal er op reageren, Vaak word er al geeneens wat mee gedaan als het al is gebeurt dus je hebt niet veel kans
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is helemaal afhankelijk van het oogmerk van de verdachte. In beginsel is poging (art 45 Strafrecht) strafbaar mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.

Voor mishandeling, artikel 300 Strafrecht, heeft de wetgever echter besloten dat poging niet strafbaar is (lid 5).

Een en ander hangt dus af van de intentie van de dader en of dit zich al heeft geuit. Hoe weet jij dat hij je wil slaan? Heeft hij dit al geprobeerd of niet. Bespreekt hij hier plannen over met andere mensen?