Na hoeveel dagen of weken na een rugoperatie kan men pas een huidzalf op smeren?

Ik ben op 15 februari 2013 geopereerd aan mijn rug. Over 10 dagen zal de huisarts de hechtingen verwijderen, tot dan moet ik nog verbandjes op de snijwonde laten plakken.

Nu is mijn vraag: na hoeveel dagen of weken na een rugoperatie kan men pas een huidzalf op smeren?

Mag dat nu al of moet ik wachten tot die hechtingen verwijdert zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag dit aan je arts, hier kunnen wij geen antwoord op geven, omdat dat gevaarlijk kan zijn, mocht er toch een antwoord komen, check het dan even bij je behandelend arts, voordat je het opvolgt, te vroeg, of met iets verkeerds smeren, kan ernstige ontstekingen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat worden die hechtingen laat verwijderd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal er ongetwijfeld van afhangen welk soort zalf u wilt gebruiken.
Kan u beter aan uw dokter vragen, hij is de specialist.

Het beste antwoord

Dat ligt aan het soort zalf,maar nog belangrijker wat de behandeld arts daar van vind.
Als het een zalf dat je van de arts voorgeschreven hebt gekregen dan zou op de verpakking moeten staan wanneer je moet starten met de zalf. Wil je zelf gaan beginnen met een eigen zalf te gaan smeren,zou ik als ik jou was hierover wel advies gaan vragen aan jou behandeld arts. Een litteken is immers een herstellende wond en daar kan je niet zomaar iets op smeren. Vraag advies.