Hoe diep mag een mens in zee duiken als hij 2 nekhernia 's heeft?

I.V.M met de druk die wordt uitgeoefend op het lichaam.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

In principe is er geen probleem om te duiken met een hernia. Je zit alleen met het probleem dat je je uitrusting naar het water moet dragen.

Toegevoegd na 41 seconden:
Mijn antwoord is natuurlijk niet op medische kennis gebaseerd.

Je kan natuurlijk deze vraag het beste even bij je behandelend arts stellen, aangezien deze jhouw specifieke situatie het bete kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de atmosferische druk (reguliere duik tot max 30 meter diepte) van het water een dusdanige compressie uitoefent op de nek zodat er meer klachten ontstaan. Hiervoor is de druk simpelweg te weinig. Het is met name druk op het hoofd of een bepaalde beweging van de nek die provocatie van klachten geeft.
Moet dus mijn inziens geen problemen zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet helemaal geen risico s willen lopen met een nekhernia. Dus ga niet duiken. Of wil je de kans lopen verlamd te raken?