Mijn ondertanden raken mijn gehemelte, wat doen?!

Hallo,

Ik ben nu 13 jaar oud.
Ik heb al een paar jaar last van overbeet(1 cm!)
Maar wat ik net ontdekt heb is dat mijn ondertanden mijn gehemelte raken. Ik weet niet wat ik nu moet doen.
Kan iemand mij helpen??
Groetjes Jaqira

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaart het even aan bij je ouders, en maak een afspraak bij de tandarts. Zeg dat je er last van hebt. Kans dat je binnen no-time een beugeltje hebt, en er ook binnen no-time weer vanaf bent hoor. Doen! En heel veel succes ermee!

Antwoorden (4)

Met je ouders naar een tandarts gaan, deze kan je doorverwijzen naar een orthodontist.
Je krijgt dan een beugel die je tanden kan corrigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de tandarts gaan voor een consult!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de orthodontist voor een beugel. Ook dom om er zo lang mee te lopen en niets aan te doen. Als je sneller had gereageerd dan had dat ervoor gezorgd dat je de beugel maar voor korte tijd nodig had. Bij zo'n grote overbeet zit je lang aan dat ding vast. Ook is het verstandig om zo nu en dan eens naar de tandarts te gaan voor een controle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks is dom.
Het kind is 13.
Misschien is het niet bij iedereen nog gewoonte
om regelmatig naar de tandarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder raar dat de tandarts er niet op gelet heeft! Die heeft ervoor geleerd, de vraagsteller niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"ook dom om er zo lang mee te lopen en niets aan te doen". Een 13-jarige woont niet zelfstandig, en de ouders zijn dus verantwoordelijk. Daarnaast is het aan de tandarts dergelijke problemen te signaleren en aan te kaarten wat er moet gebeuren. In sommige huishoudens kunnen de financieën een rol spelen om niet naar de tandarts te gaan. (want verzekerd of niet, je moet een hoop zelf betalen!) De vragenstelster is dus niet dom, en als zij nu nog een beugel krijgt, hoeft ze er maximaal 2 jaar mee te lopen, vaak nog korter. Pas als je volwassen bent en een beugel neemt, kan het zijn dat je er langer mee moet lopen. - voor het antwoord dusssssss
Beste Jaqira,
Als je 13 jaar bent, hoort je eigenlijk twee keer per jaar naar de tandarts te gaan.
Praat daar eens met je ouders over.
Want voor kinderen zit de tandarts in de basisverzekering ziektekosten. Ook de controle's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga ook wel altijd naar de tandarts, maar hij heeft er geen enkele keer over gesproken. Dat klinkt vast raar,maar het is echt waar.